Коли потрібне велике авто, а коли - мале

Вибір автомобіля в сім'ю найчастіше починається з розміру – а потім йде вибір бренда, класу, двигуна та дрібних опцій. Але чи завжди ми правильно розуміємо, що таке розмір автомобіля?
Розмір автомобіля – великий і малий: переваги і недоліки
logo14 серпня 2022, 20:41
logo0
logo0 хв
РЕКЛАМА

Поширена фраза щодо розміру та його значення для щасливого життя цілком відноситься і до автомобіля. Але залежність тут таки не пряма (більше розмір – більше щастя), а диференційована (споживачеві потрібен саме певний розмір, а не абстрактний “великий”). Одне слово, автомобіліст повинен розуміти, що таке великий і що таке малий автомобіль.

Продумане планування і можливості трансформації інтер’єру можуть знівелювати недоліки невеликих машин

Яку машину вважати малою

Згідно стереотипів, які встановилися в колах українських автомобілістів, малою орієнтовно вважається машина А- та В-класів. Тобто у нашому національному розумінні все, що менше “гольф”-класу (С-клас) – це мале. Хоча останнім часом машини від покоління до покоління збільшуються, і певно, простіше буде тримати за умовну межу малий/великий довжину 3,5 – 4 м. Але насправді якщо в машині буде їздити 1 – 2 людини, навіть авто А класу не буде для них малим.

Читайте також: Trabant: це вам не горбатий

Основні за і проти

Мала машина

Плюси

  • Легше маневрувати у тісних обставинах.
  • Легше знайти місце для парковки.
  • Дешевше великого автомобіля.

Мінуси

  • Обмежений простір всередині кузова.
  • Гірша пристосованість для руху заміськими автотрасами та путівцями
  • Менший ресурс багатьох деталей

Велика машина

Плюси

  • Більша місткість салону та багажника
  • Краща пристосованість для поганих шляхів
  • Найчастіше краща пасивна безпека
  • Вищий імідж

Мінуси

  • Більша витрата пального
  • Дорожче утримання (шини, мийка, сервіс)

Чим погана мала машина

Перш за все, не кожен малий автомобіль тісний зсередини і не кожен великий автомобіль – достатньо просторий. Особливо цей парадокс стосується сучасних машин, які мають товсті двері та масивні стійки даха, обумовлені вимогами пасивної безпеки. А ще нинішні конструктори полюбляють “облагороджувати” інтер’єр шляхом масивних панелей, накладок, вбудованих відсіків для дрібних речей, ніш тощо. З цим практично нічого не можна зробити.

OLX Україна – частина великого мультинаціонального холдингу Naspers|Prosus. Це найбільші у своїх країнах сайти приватних та бізнес-оголошень. Українському сайту вже 15 років. В OLX Авто приватні продавці та бізнес-користувачі зможуть розмістити до п’яти безкоштовних публікацій.

А ще відбирає корисний простір система приводу 4х4, через неї у багатьох немаленьких кросоверів об’єм багажника може конкурувати хіба що з місткістю міських хетчбеків. І швидше за все, навіть якщо обрати монопривідну комплектацію кросовера, багажник все одно буде з високою підлогою, адже найчастіше кузов в обох версій один той самий. Вихід – шукати модель без повнопривідного варіанту.

Додають свого впливу планування і можливості трансформації салону. У багатьох сучасних великих машинах передні крісла, задні сидіння, торпедо та центральна консоль сплановані таким чином, що кожна людина розміщується у свого роду кокпіті. Сидіти зручно, все доступно, але відчуття простору та волі немає, та й реальне переміщення по салону ускладнене через глибоко сформовані подушки, трансмісійний тунель на підлозі, консолі та підлокітники. Це стосується не лише спорткарів та псевдоспортивних моделей, а й багатьох преміальних седанів і навіть кросоверів. Придивляйтеся до цих нюансів ще при покупці.

Читайте також: Яке авто обрати: головна помилка при виборі кузову

Де буває тісно

Варто взяти до уваги ще один момент: навіть у деяких “великих” машин явно замалий багажник, у деяких обмежений простір на задньому сидінні, треті навпаки, мають несподівано простору зону для задніх пасажирів. Одне слово, треба визначитися, яка зона кузова для вас найважливіша з точки зору місткості: передні сидіння, заднє сидіння, багажник.

Непропорційно великий простір для задніх пасажирів – типова риса автомобілів для небагатих країн (Peugeot 301, Skoda Rapid, VW Polo Sedan тощо).

З іншого боку, розумно спроєктовані міські субкомпакти можуть легко вміщувати чотирьох дорослих осіб. А за потреби в них поміщається і щось габаритне типу “одноповерхового” холодильника або пральної машинки – щоправда, замість задніх пасажирів. Це виходить завдяки сидінням без зайвої пухкості, тонким панелям оздоблення та трансформації інтер’єру.

Renault Twingo I має лише 3,4 м довжини, проте четверо осіб вміщує без дискомфорту. Але для перевезення габаритних речей треба складати заднє сидіння.

Велика чи мала: яку беремо?

Якщо коротко, перший висновок тут такий: говорячи про велике авто, перш за все слід розуміти його зовнішні габарити. А вже внутрішні розміри треба з’ясовувати конкретно для кожної моделі, особливо якщо ви порівнюєте кілька однокласників різних марок для вибору найбільш місткого.

Фактор розмірів має ще один аспект, технічний. У маленького автомобіля з певних причин майже обов’язково буде меншій запас міцності, тобто у багатьох деталей по факту менший ресурс. Тільки прохання не плутати ресурс з надійністю, яка від розмірів напряму не залежить. І тими ж технічними факторами пояснюється ще один парадокс: найчастіше маленький автомобіль насправді не настільки дешевий, наскільки менший за інші.

Приклад взаємозалежності просторів у “великих” машинах: величезний багажник Skoda Octavia І при тісноті на задньому сидінні.

Рекомендація “Авто 24”

Якщо ви легко ставитеся до матеріального світу і більш-менш вільні у фінансах, вам у питанні розміру буде простіше. А якщо вам важко розлучатися з речами і ви не можете міняти машину щороку, краще ретельно все зважити перед покупкою. Адже часто буває, що в цілому дуже вдалий, популярний в усьому світі автомобіль не подобається людині саме через невідповідність її особистим вимогам. Тобто через помилку при виборі машину доводиться продавати, втрачаючи час і гроші.

Читайте також: Краще авто для сім’ї: як обрати