ФОТО: MAN. |
MAN Lion's City E на першому місці за новими реєстраціями на ринку Європи - 780 акумуляторних машин. Найбільші реєстрації дали Німеччина, Швеція, Іспанія, Норвегія та Бельгія
На цьому тижні сертифікати фінансування отримали 11 автобусних компаній та два округи з різних куточків Німеччини. Цієї суми вистачить для придбання 186 автобусів великої розмірної групи.
Тема стимулів для переходу на акумуляторні автобуси в Німеччині та їх звільнення від екологічних зборів постійно в центрі уваги уряду. Окрім згаданих фінансових зобов’язань держави у придбанні 186 нових екологічно чистих пасажирських машин великої місткості, наразі фінансується придбання майже 4000 автобусів і роботи з понад 140 техніко-економічних обґрунтувань у цій тематиці.
Читайте також В Україні виробляють кузови для французьких електробусів
Зараз фінансуються згідно з директивою понад 250 транспортних компаній і органів громадського транспорту в переході на екологічно чистий громадський транспорт, повідомляє BMDV.
У 2023 році Німеччина посіла друге місце в Європі за кількістю реєстрацій автобусів BEV після Великобританії. Однак в Євросоюзі це перша країна, де громадський транспорт гарними темпами переходить на електричну акумуляторну тягу.
У вересні 2023 року 1000-й автобус MAN eBus зійшов з конвеєра на польському заводі в Стараховіце. Автомобіль було урочисто передано іспанській транспортній компанії Grupo Ruiz. Фото: MAN.
Торік кількість реєстрацій електричних автобусів у Німеччині зросла на 29%. На облік поставлено 753 електричні автобуси. Це у два рази більше, ніж у 2020 році (350).
Федеральне міністерство транспорту Німеччини наразі передало сертифікати фінансування для 59 транспортних компаній (і близько 1033 електричних автобусів). З 2021 по 2023 роки федеральне міністерство опублікувало два урядові транші Німеччини щодо фінансування електробусів на 1,25 мільярда євро до 2024 року.
Читайте також Рада підтримала законопроект про збільшення частки електробусів у великих містах
У першому конкурсі було подано заявки на закупівлю близько 5000 автобусів, фактично профінансовано 3174 автобуси (приблизно 63%), зазначає VDV. Під час другого конкурсу надійшло близько 3700 заявок, профінансовано від 1200 до 1400 автобусів, тобто близько 32%.
"Перехід на альтернативні системи приводу є величезним викликом для автобусних компаній. Тому я радий, що сьогодні ми можемо надати фінансову підтримку ще 13 компаніям і районам, щоб допомогти їм перейти на чисті автобуси. Роблячи це, вони гарантують, що громадський транспорт доставляє людей до місця призначення більш безпечним для клімату, менш забруднюючим і тихішим способом", - зазначив державний секретар федерального міністра цифрових технологій і транспорту Даніела Клюкертю.
Мюнхенська транспортна компанія MVG навіть ввела в експлуатацію понад два десятки зчленованих автобусів великої місткості Lion's City 18 E. Фото: Stadtwerke München/SWM
Загалом із січня по грудень2023-го на європейському ринку зареєстровано 5493 нових автобусів (понад 3,5 тони), порівняно з 4883 у 2022 році. У 27 країнах ЄС, Норвегії, Ісландії та Швейцарії на маршрутах громадського транспорту сумарно вже ходить 6354 електробуси. Наразі понад 42% міських автобусів працюють як транспортні засоби з нульовим рівнем викидів.
Читайте також Відео про електробус Tesla виявилось фейком
Про те, як розвивався європейський ринок BEV, можна побачити у графічній таблиці Sustainable Bus на основі даних Chatrou CME Solutions (див. внизу). Тут дуже чітко видно лідерів переведення громадського транспорту на акумуляторну тягу.
Інфографіка: Sustainable Bus
Навіть маленька Бельгія торік придбала 172 електробуси, у процентному відношенні відносно 2022 року збільшивши парк акумуляторних пасажирських машин на рекордні 309%.
Звісно, у порівнянні зі Сполученим Королівством кількісний показник не дуже великий, але й це вже успіх. Нагадаємо, Велика Британія у торішній реєстрації електробусів дала на 76,1% більше, придбавши 1206 нових електробусів проти 685 у 2022 році.