ФОТО: dealerinspire.com|
Виробництво акумуляторів у Китаї набирає глобальні масштаби
Двоє американських сенаторів з подачі аналітиків підняли великий ґвалт з приводу серйозного відставання у виробництві та дослідженні акумуляторів від Китаю, який міцно контролює глобальний ланцюг їх постачання. Вони вимагають негайно зосередитися на акумуляторних технологіях нового покоління.
Як повідомляє агентство Reuters, голова Комітету з розвідки сенату Марк Уорнер і голова Комітету з енергетики Джо Манчін написали листа до Міністерства енергетики з аргументи щодо збільшення виробництва акумуляторів у США. Вони прямо заявляють, що США відстають "на 10-20 років і що Америка позаду Азії в комерціалізації технології акумуляторів".
Читайте також Інноваційні літій-керамічні батареї для електромобілів вироблятимуть у Франції
Аргумент наводиться сильний: на Китай припадає понад 75% виробництва акумуляторних елементів. Піднебесна домінує у глобальному ланцюжку постачання акумуляторів для електромобілів, контролюючи значну частину мінералів, необхідних для їх виробництва.
Нинішньої осені Китай оголосив про експортний контроль над графітом, ключовим компонентом батарей нового покоління. Нагадаємо, КНР є провідним світовим виробником графіту, очищаючи понад 90% графіту в матеріал, що використовується практично для всіх анодів акумуляторів електромобілів. Це свідчить про те, що козирні карти в глобальній грі з виробництва акумуляторів Китай тримає у своїх руках.
Виробнича лінія заводу з виробництва літієвих батарей у Таншані, провінція Хебей на півночі Китаю. Фото: Сіньхуа/Ян Шия
Минулого місяця Євросоюз теж розпочав офіційне розслідування щодо засилля дешевих китайських електромобілів. Це може вилитися в імпортне мито або інші заходи регулювання. А США вже додають 25% мита для китайських електромобілів до чинних 2,5% імпортного мита на транспортні засоби.
Читайте також Китай утримує монополію на виробництво акумуляторів для електромобілів
Очікується, що глобальний попит на літій-іонні батареї різко зросте в міру розширення індустрії електромобілів. При цьому необхідна сумарна ємність зросте з приблизно 700 ГВт-год у 2022 році до орієнтовно 4,7 ТВт-год до 2030 року.
У своєму листі сенатори наполягають на подальшому лідерстві США у створенні технології акумуляторів наступного покоління та "альтернативної хімії", яка меншою мірою залежить від китайських мінералів.