Тягові батареї електромобілів служать довше, ніж очікувалося: дослідження

Нещодавнє дослідження експертів компанії Recurrent Auto показало, що тільки 2,5% електромобілів потребують заміни тягової батареї, а у моделях після 2015 року випуску частота заміни батарей менше 1%.
Ресурс тягових батарей електромобілів ще й досі не встановлено  - Auto24

ФОТО: Колаж Авто24|

Завдяки вдосконаленим системам керування батареями та їх температурою людство сьогодні має кращий термін служби тягових акумуляторів та менше їх замін навіть через майже півтора десятка років служби

logo26 травня, 20:14
logo0
logo0 хв

Вивченням охоплено понад 20 000 електромобілів. Цю та іншу статистику наводить Recurrent Auto. Найбільш "невтішні" висновки дісталися старим моделям, випущеним до 2015 року. Там показник заміни акумуляторів досяг 13%. А ось новіші випуски тримаються краще. Вони мають поліпшений ресурс довговічності, чому сприяв ряд чинників.

По-перше, розвиток технологій зумовив розробку більш вдосконалених хімічних складів та ефективних систем терморегулювання, що підвищують стійкість і швидкість заряджання батарей. По-друге, потенціал потужності місткості акумуляторів підскочив більш ніж удвічі. Такий стрибок особливо відчувається в останні роки.

Читайте також Вчені знайшли спосіб продовження терміну служби батареї електромобілів

Є й третій фактор: усі перераховані вище постулати розвитку сприяють довшому терміну служби сучасних електромобілів. Така тенденція не тільки збережеться надалі, але й сприятиме динамічному удосконаленню твердотілих батарей. Це ще більше підвищить надійність, ефективність і, головне, безпечну експлуатацію акумуляторів та автомобілів загалом.

Вартість нинішніх літій-іонних акумуляторів хоча й подешевшала за останні 10 років, але все-таки висока, сягає 30-50% від цінника електромобіля. Час від часу виробники відкликають батареї, удосконалюючи цей продукт осучасненими накопичувачами енергії.

Відкликання батарей у моду не увійшло

За останні роки відбулося два великих відкликання акумуляторів. Обидва пов’язані з недоліками блоку акумуляторів у Chevrolet Bolt EV і EUV та Hyundai Kona Electric. За всі роки, за винятком великих відкликань, лише 2,5% батарей було замінено. Причому для автомобілів випуску до 2015 року рівень заміни становить 13%, а від 2016 року і новіших – менш як 1%.

Джерело: recurrentauto.com

Однак нині більшість замін проводиться за гарантією і це зростання виглядає проблемним. Наприклад, нові електромобілі Hummer і Rivian замінювали більше, ніж у середньому, але їх покривав виробник. Подібним чином Chevy Bolt і Hyundai Kona проводили масштабні кампанії заміни через виробничі дефекти в перші модельні роки.

Читайте також Toyota розробляє батареї, що забезпечують запас ходу електромобілів у 1100 км

Експерти вивели конкретну статистику обсягів невідкликаних замін акумуляторів. Практично третина батарей в автомобілях 2011 року випуску втратила свій потенціал і була замінена. Це гарний показник, він на п'ять років перевищив гарантійний термін, наданий більшістю виробників. Удосконалення тягових накопичувачів енергії цей показник має ще більше поліпшити – батареї служитимуть довше і краще триматимуть закачані обсяги.

Однак проблеми все ще супроводжуватимуть власників електромобілів. При купівлі абсолютно нових електрокарів нової марки чи нової моделі існує велика ймовірність для заміни батареї. Це пов’язано з тим, що виробники все ще мають деякі проблеми з електропроводкою або апаратним забезпеченням. Великі бренди не приховують, що не все так добротно відпрацьовано, як в класичних машинах з ДВЗ. Щоправда, тут є одна втішна підказка: на таку заміну повністю поширюється гарантія.

Ресурс батареї прогнозувати поки важко

На питання, як довго прослужить акумулятор електромобіля, експерти чесно зізналися: ми не знаємо. Картати їх за незнання не потрібно: електромобілі існують не так довго, щоб можна було визначити, як швидко вони деградують і як виглядає кінець їхнього життя.

Читайте також Інноваційні літій-керамічні батареї для електромобілів вироблятимуть у Франції

Поки є можливість озирнутися на ранні моделі електромобілів Nissan LEAF і Tesla Model S, щоб зрозуміти, як вони деградують протягом свого життя. Спостереження показують: батареї електромобілів мають набагато довший термін служби, ніж очікувалося. Дуже мало з них було замінено навіть після закінчення 8-річного гарантійного терміну у 100 000 миль, тобто 160 934 кілометри.

Дивлячись на моделі 2015 року і ранішнього випуску, лише 13% водіїв повідомили про заміну батареї. Непогано. І це свідчить про те, як далеко просунулися технології.

Якщо врахувати нинішні інноваційні впровадження у виробництво тягових батарей, то термін їх служби повинен ще більше зрости. Наскільки – прогнозувати ніхто не береться.

Джерело: recurrentauto.com

Гарантії на акумулятори поки умовні

Ще один спосіб приблизно зрозуміти очікуваний термін служби основних акумуляторів для електромобілів – це подивитися, скільки на них надають гарантії виробники. Стандартна гарантія на акумулятор у США становить 8 років або згадані вище 100 000 миль, тобто 160 934 кілометри.

Читайте також Старі батареї електромобілів будуть переробляти бактерії

Виробник передбачає, який приблизно відсоток оригінальної місткості акумулятора буде гарантовано протягом цього часу. Наприклад, акумулятор Model 3 Standard Range гарантовано залишатиметься на 70% вихідного потенціалу і протягом 100 000 миль або 8 років, залежно від того, що трапиться раніше. Але це не межа, бо батареї Hyundai EV з 2020 року гарантовано зберігають 70% потужності протягом 10 років або 100 000 миль.

Другий термін служби батареї

Не слід завчасно списувати батареї, що вже своє відпрацювали. Особливо у нинішній непростий час. Тягові батареї, які занадто розряджені для використання в автомобілях, все ще можна використовувати для зберігання та виробництва електроенергії для інших цілей, що не потребують такої ж потужної енергії. Скажімо, в домашніх чи офісних умовах. Приклад України вже довів, що накопичувачі для зберігання електроенергії зайвими не бувають.