У Німеччині камери "бачать" приховане користування телефоном та запам'ятовують обличчя водія

Цікаві спостереження навів у мережі далекобійник, котрий потрапив у неприємну ситуацію з патрульною поліцією біля Дрездена й поділився досвідом практичного уникнення штрафу.
Штраф ні за що: водій не брав телефон до рук, а тільки відволікся на прийом дзвінка в гучному режимі - Auto24

ФОТО: Колаж Авто24|

Магістральні камери зі ШІ нині всі дії водія фіксують в деталях

logo10 лютого, 15:30
logo0
logo0 хв

Жодних докорів до прискіпливості поліцейських водій не показав – дійсно винуватий і сам визнав, що штраф у 125 євро (5 380 грн.) виписали йому справедливо. Однак його бачення ситуації є показовим і й корисним для інших далекобійників.

Інцидент стався по дорозі з Берліна десь в районі Дрездена. Водій прийняв дзвінок телефоном, навіть не взявши його до рук, а просто простягнув праву руку праворуч з сидінням й пальцем перевів стрілку прийому. Далі вів розмову у гучномовному режимі.

Читайте також Нові камери швидкості фіксують водія з телефоном у руці: де їх встановлюють

Втім, штучний інтелект магістральної системи відеоспостереження зафіксував відразу два порушення. Перше полягало в тому, що далекобійник на деякий відвернув погляд від дороги й зосередився на телефоні, чого робити не слід. Друге порушення зафіксовано в тому, що його рука потягнулася праворуч для маніпуляцій на гаджеті.

Раніше можна було купувати найдешевшу “цивілку” від будь-якої страхової. Адже у випадку ДТП кошти виплачувала компанія іншого автовласника. Тепер виплачує відшкодування та компанія, у якої придбав поліс. Тож страхову потрібно вибирати не лише за ціною поліса, а й за її репутацією на ринку. Страхова компанія ARX – один з лідерів ринку в Україні, має 30-річний досвід та належить великому канадському холдингу.

Рекламна інформація

І перше, і друге вважається порушенням, оскільки руки повинні бути на кермі, а не виконувати якісь інші маніпуляції, не передбачені керуванням транспортним засобом. Дозволяється користуватися стандартними органами управління на панелі, розміщені там виробником, чи рекомендованими для сертифікованого додаткового встановлення, як от радіо чи медіасистема.

Телефон, що лежить поряд, до робочих атрибутів транспортного засобу не відноситься.

Читайте також За водіями фур спостерігатимуть камери зі штучним інтелектом

Подібні камери під назвою MONOcam вже діють в Нідерландах, почали запроваджуватися у Франції. Розробка визначає стан телефону у руці водія, з чого можна дізнатися, чи активний гаджет. Перевірка дає результат навіть за умови, коли телефон водій тримає нижче керма. Щось подібне, але з дистанційним розміщення двох-трьох камер, котрі дублюють одна одну на відстані 2-3 кілометри, запустили й у Німеччині.

Було у водія й третє порушення, зафіксоване третьою камерою. На прохання співрозмовника, водій взяв з теки якийсь документ й вже тримаючи його на кермі відвернувся на прочитання та зачитування певних даних з паперового носія. Штучний інтелект зафіксував і це, визнавши дії такими, що відривають водія від управління.

Читайте також Власники Peugeot зможуть поговорити зі штучним інтелектом прямо в машині

Усі три камери десь на проміжку кількох кілометрів зафіксували згадані вище порушення. Після складеного поліцейськими протоколу цей документ доповнить базу відзнятого камерами конкретними даними про водія.

Наступного разу його вже ніхто не буде зупиняти для складання протоколу, оскільки в базі даних уже створено його профіль з фото, зафіксовано прізвище, домашня адреса, телефон тощо. Надалі йому «листи щастя» приходитимуть за місцем реєстрації, незалежно від того, на якому автомобілі він буде їхати.

Читайте також Yamaha представила автономний мотоцикл зі штучним інтелектом

При цьому у розмові з поліцейськими водієві пояснили, що штучний інтелект розпізнає людину навіть за умови появи у неї бороди, вусів чи натягнутого на голову картуза.

Порада одна: руки тримайте на кермі. Головне, не відвертатися від дороги на те, що не пов’язано з керування транспортним засобом. Більш детально про це можна переглянути тут.