Українці все частіше купують електромобілі: які саме

Попри всі виклики для нашої країни, українці продовжують купувати електромобілі. Сумарний обсяг сегмента електромобілів за підсумками 1 кварталу 2025 року склав 20,7 тисячі одиниць, що на 14,6% більше, ніж було за підсумками перших трьох місяців 2024 року.
Статистика продажів електромобілі в Україні за 1 квартал 2025 року - Auto24

ФОТО: Freepik|

В дворах українських міст все більше електромобілів

logo17 квітня, 18:40
logo0
logo0 хв

Аналітики Інституту досліджень авторинку прогнозують, що цього року зростання продовжиться, оскільки з 2026 року повертається повне розмитнення на електромобілі. Це потягне зростання цін на них на щонайменше на 20...30%.

Якщо ж узяти до уваги ще нову податкову політику США, то подорожчання може стати ще більшим, і зачепить воно авто зі США, які дуже популярні саме в електричному сегменті.

Також цікаво названо найпопулярніші вживані авто 2025 року

Натомість можуть знизитися ціни на китайські авто групи BEV, хоча лише гіпотеза. Адже якщо не буде потреби конкурувати цінами (або проводити ринкову експансію), то ніхто їх і не переглядатиме. Хіба що зі збутом справи підуть геть кепсько, однак поки таких сигналів для китайського автопрому немає.

Динаміка ринку електромобілів в Україні, 2024-2025, Дані ІДА

Структура сегмента електромобілів за підсумками Q1-2025 наступна:

  • Основу складають імпортовані електромобілі з пробігом, частка таких 56,6%, або 11,7 тис. шт., +21,9%
  • Другий за обсягами підсегмент — внутрішні перепродажі легковиків групи BEV, частка 33,4%, кількість — 6,9 тис. шт., +22,6%
  • Нові електроавто займають 10% у своїй групі, а у кількісному вимірі це 2,1 тис. шт., −26,3%.

Станом на 31 березня 2025 року в Україні (без урахування промислових електрокарів, тролейбусів та рейкових машин) парк транспорту групи BEV складає 152,9 тис. одиниць. Найбільше у ньому легковиків — 148,7 тис. Вантажівок на електротязі – 3,3 тис., також є кілька електробусів (5 шт.), та близько 950 одиниць мототехніки.

Нові електроавто

Впродовж першого кварталу 2025 року українці придбали 2067 нових легкових електромобілів, це мінус 26% проти минулого року. Цікаво, що Volkswagen, який здобув перемогу за підсумками минулого року, опустився на третю позицію, серйозно поступившись китайським BYD та Zeekr.

Внутрішні перепродажі

Частка внутрішніх перепродажів в сегменті електромобілів склала 33,4%, а загальна кількість автомобілів групи BEV, які стали предметами угод купівлі-продажу на внутрішньому ринку, становить 6894 одиниці.

Порівняно з першими трьома місяцями 2024 року продажі зросли на 33,4% — чим більше ринок заповнюється новими та імпортними вживаними автомобілями, тим більше внутрішніх перепродажів.

Також цікаво скільки прослужить акумулятор електромобіля

Найчастіше купували Tesla (впевнено лідирує, як за кількістю, так і за часткою), з суттєвою різницею від Nissan, який на другому місці й тривалий час був тут лідером. Також у трійці лідерів Volkswagen. Інші бренди охопили менш як 10% ринку.

Варто відзначити, що сегмент електромобілів залишається наймолодшим на вторинному ринку — середній вік перепроданих автомобілів у першому кварталі становив 6 років. Це суттєво менше загального показника ринку вживаних автомобілів, який зараз становить 15,8 року.

Імпорт вживаних

Електромобілів з пробігом за перший квартал 2025 року привезли в Україну 11 705 одиниць, це плюс 21,9% у порівнянні з 1 кварталом 2024 року. Найчастіше імпортували три моделі: Nissan Leaf, Tesla Model 3 та Model Y.

Середній вік електричних легковиків, які прибували до нас торік, склав 5,2 року - найменше значення з усіх сегментів ринку вживаних авто.