Вартість електромобілів може зрівнятись з ціною бензинових авто
Однак, як повідомляє Carscoops, посилаючись на дослідження BloombergNEF, все залежатиме від глобальної політики. Ціни на літій-іонні акумулятори впали через надлишок елементів, а також нижчу вартість на необроблені метали та інші компоненти, що використовуються у виробництві.
Детальніше: Вартість акумуляторів для електромобілів продовжує падати
Згідно зі звіту, якщо тенденція збережеться, ми зможемо побачити, як паритет цін між електромобілями та автівками з ДВЗ стане реальністю для споживачів уже у 2026 році. Наразі середня ціна однієї акумуляторної батареї становить 115 доларів за кВт-год — це на 20% менше, ніж торік.
Проте, аби утворився паритет цін, цей показник потрібно буде знизити ще на 15-100 доларів США за кВт-год, хоча, згідно зі звітом Bloomberg, це вже сталося в Китаї, де деякі електромобілі продаються дешевше, ніж їхні аналоги з бензиновими двигунами.
Хоча BNEF прогнозує, що ціна на акумулятори впаде нижче 100 доларів за кВт-год до 2026 року та знизиться до 69 доларів за кВт-год до 2030 року, існують геополітичні та макроекономічні фактори, які можуть кардинально вплинути на ці прогнози.
Також цікаво: Китайські автовиробники замість електромобілів будуть поставляти в Європу гібриди
Надлишок сировини для виробництва батарей, що останнім часом спостерігається, частково зумовлений через уповільнення зростання продажів електромобілів на деяких ринках. Через це в майбутньому виробники можуть почати скорочувати виробництво.
Існують також інші фактори, які можуть вплинути на формування цін. Європейські уряди скорочують свої субсидії на електромобілі, що, принаймні в Німеччині, призвело до значного падіння продажів у 2024 році. Водночас у США майбутній президент Дональд Трамп пригрозив запровадити 60% мита на китайський імпорт і 10%-20% мита на імпорт з інших країн.
Читайте також: Дорожній знак "авто зі стрілкою": що треба робити, якщо його побачиш
До слова, його команда також наполягає на тому, щоб Конгрес скасував податковий кредит на електромобілі в розмірі 7500 доларів. У разі успіху це може серйозно вплинути на більшість автовиробників, хоча Ілон Маск вважає, що зрештою це принесе користь компанії Tesla.