ФОТО: Колаж Авто24|
На скандинавському ринку вантажівки Scania та Volvo в пріоритеті, Норвегія не виняток
На всьому ринку важкої техніки домінують лише два бренди, обидва із сусідньої Швеції. Така ситуація триває десятиліттями. І щороку виникає лише одне питання: хто цього разу буде першим – Scania чи Volvo Trucks? Цю закономірність підмітив 40ton.net.
Нинішня статистика показала, що Scania досягла у 2024 році вищого результату. Її частка на норвезькому ринку транспортних засобів понад 16 тонн досягла рівно 46,6 відсотка, що можна вважати рекордом навіть з огляду на місцеві умови.
Читайте також Українські водії автобусів у Норвегії нарозхват і це вже узаконено
Якщо для всього норвезького важкого ринку 2024 рік приніс майже 4,8 тисячі одиниць транспорту цього сегменту, то Scania поставила понад 2,2 тис. нових вантажівок.
Компанія Volvo Trucks в продажах посіла друге місце. Вона поставила на норвезький ринок на 350 важких автомобілів менше, ніж її основний конкурент. Це відповідає доволі високій частці ринку – приблизно 39 відсотків.
У підсумку за обома результатами понад 85 відсотків норвезького ринку важких вантажівок у 2024 році займуть два шведські виробники.
Уніфікація автопарків під один бренд дає безліч плюсів, у Galåen Transport As в цьому переконалися і взяли ще шість Scania. Фото: Norsk Scania AS
Третю сходинку цього п’єдесталу вже традиційно який рік підряд не покидає німецький Mercedes-Benz. Його частка наближається до 10 відсотків. Показники продажу інших брендів незначні.
Читайте також У Норвегії сніг прибирає електрична вантажівка з акумулятором 1000 кВт-год
З року в рік ситуація на ринку важких комерційних автомобілів змінюється лише між двома учасниками. Там третього варіанту просто не існує - лише Volvo Trucks і Scania або Scania і Volvo Trucks.
У 2023 році першість у Норвегії була за Volvo Trucks, доля якої на цьому ринку сягнула понад 41 відсоток транспортних засобів загальною масою понад 16 тонн. Scania посіла тоді друге місце з 38,5 відсотками.
Таким чином два шведські конкуренти регулярно міняються місцями залежно від поточної ситуації на ринку та виробництва. При цьому загальна частка шведських монополістів у Норвегії постійно зростає. Якщо у 2023 році їхній загальний показник мав 79,7%, то у 2024 році він підскочив до 85,6%
У норвезьких перевізників техніка Volvo лишається в пріоритеті попри її нинішню поразку, в наступній статистиці бренд своє знову візьме. Фото: Volvo Trucks
У статистиці норвезького ринку вантажівок є ще один цікавий факт. Вперше в історії повністю скандинавська електрична вантажівка опинилася серед моделей, що найчастіше реєструються. Магістральний тягач Volvo FM Electric протягом 2024 року дістався 92 норвезьким перевізникам.
Читайте також З синім світлом у фарах до Норвегії краще не їхати
Таким чином, цей автомобіль став дев'ятою за популярністю моделлю на важкому ринку (після серії R, FH, FM, серій P, серій S, Actros, Actros і серій G), ще більше наблизившись до Mercedes Actros (151 од.) з двигуном внутрішнього згоряння та обігнавши MAN TGX (63 од.).
До речі, на ринку легкових автомобілів Норвегії у 2024 році 88,9 відсотка продажів склали автомобілі, що працюють лише на електриці.