ФОТО: GettyImages|
Що таке зимовий режим двірників
Так буває: про наявність зручної опції у власній машині автомобіліст дізнається лише через кілька років користування нею. Що ж таке насправді – зимовий та сервісний режим склоочисників?
Сервісний режим – це коли двірники запарковані вертикально. Так їх можна почистити, замінити або нахилити вперед – щоб вони не примерзли до скла
Відразу попередимо, що з термінами тут має місце певна плутанина: іноді зимовий і сервісний – це одне й те саме, у деяких машин є обидва, а у деяких немає жодного, і це не значить, що двірники не можна обслуговувати і паркувати по-зимовому.
ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ: Як вибрати та купити двірники на авто
Зимовий режим паркування двірників на думку різних автомобілістів та автовиробників, це такі положення щіток, коли вони:
- у стані спокою залишаються в тій зоні лобового скла, яка обдувається теплим повітрям від пічки або підігрівається електрообігрівом – для швидшого відтаювання після стоянки;
- у стані спокою залишаються в положенні, з якого їх можна відвести від лобового скла, щоб вони не примерзли до нього за ніч – в деяких моделях це не можна зробити зі штатного, нижнього місця паркування щіток;
- під час роботи не опускаються до самого низу – щоби внизу під ними залишилося більше місця для зметеного ними снігу, зокрема мокрого і щільного.
Сервісний режим двірників за формулюванням автовиробників, це:
- положення двірників у стані спокою, коли до них зручно дістати людині для очищення від снігу та льоду;
- положення двірників у стані спокою, коли щітки зручно зняти та замінити новими.
Справжній зимовий режим – коли склоочисники отримують обмежений знизу хід.
Аби залишити склоочисники вертикально у верхньому положенні (або, якщо вам завгодно, у сервісному або зимовому), зазвичай потрібно натиснути на важіль керування склоочисником у певному напрямку відразу після вимкнення двигуна. Наприклад, у багатьох автомобілів VW та Skoda треба притиснути важіль вниз, у Nissan – на 3 сек. утримати його в положенні “на себе”, у деяких версіях Renault і Lada треба опустити важіль вниз при непрацюючому двигуні, а в Audi навпаки – при працюючому двигуні двічі коротко потягнути важіль вгору.
ТАКОЖ ЦІКАВО: Чому не гріє пічка в салоні автомобіля
Цікаво, що з сервісного режиму двірники виходять по-різному – або рухом перемикача у певному напрямку, або вмиканням двірників у будь-який режим, а у деяких, наприклад, Volkswagen, також і автоматично – після набору швидкості 10 – 15 км/год.
Внизу скла більша ймовірність, що двірник примерзне. Тому зимовий режим роботи склоочисників передбачає зупинку щіток вище, ніж улітку
Головне, однак, що вертикально запарковані двірники не приходять у рух автоматично після увімкнення запалення. Інакше на водія чекали б проблеми із перегрівом моторчика електроприводу через примерзання щіток, зіпсовані на намерзлій кризі гумки щіток та подряпини на капоті від повідків.
Cуто зимовий режим – із зупинкою та відпочинком двірників у нижньому положенні дещо вище звичайного – зустрічається набагато рідше. Зазвичай функція реалізована на механічному рівні: ліву щітку разом з повідком треба примусово потягнути вгору до клацання. В такий спосіб вирішено “зимове” питання у деяких Toyota, Lexus та Honda. А у Range Rover в меню є спеціальний рядок “Зимове паркування склоочисників”. Після його активації склоочисники під час роботи опускаються вниз не до самого капоту, а гальмують на кілька сантиметрів вище. А ось для разової зупинки двірників у сервісному положенні – вертикально – у “Рейнджа” треба провести послідовні маніпуляції із перемикачем під кермом і кнопкою Start Engine.
У деяких преміальних авто зимовий режим роботи склоочисників вмикається через меню, у машин простіше він активується механічно.
Нарешті, на деяких автомобілях можна застосувати дідівський спосіб – вимкнути запалення при працюючих склоочисниках, коли вони знаходитимуться вгорі. Привід буде знеструмлений і щітки замруть там, де їх ця подія застане. Але тут є одна небезпека: якщо за час стоянки двірники примерзнуть до скла, вмикати запалення буде небезпечно. Привід склоочисників оживе незалежно від положення їхнього вимикача під кермом, а при застопорених щітках це загрожує або порваними гумками, або спаленим моторчиком приводу. У деяких моделей на такий випадок є електричний захист двигуна, однак не завжди.
Рекомендація Авто24
Певно, це буде банальністю, але вкотре скажемо: шановні, вивчайте посібник з експлуатації свого автор. У заводському мануалі може не бути інструкцій з регулювання клапанів та заміни помпи, але завжди є опис всіх функцій і можливостей даної моделі аж до дрібниць. На крайній випадок є телефон гарячої лінії дилера або інтернет. Одне слово, якщо у сучасній машині вам здається щось незручним і нелогічним, не поспішайте клясти конструкторів, а спробуйте почитати керівництво з експлуатації.
ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ: Що робити, якщо навіть нові двірники працюють погано