Чого вимагають "євробляхери": аналіз законопроекту 3704

Євробляхери, які зібрались під Верховною Радою 2 вересня, вимагають від народних депутатів негайно прийняти законопроект 3704. Але чи потрібен він автомобілістам? Адже деяким він суттєво ускладнить життя.
Чого вимагають "євробляхери": аналіз законопроекту 3704
logo2 вересня 2020, 10:58
logo0
logo0 хв

Тож спробуємо розібратись, які зміни передбачені законопроектом. Одразу варто зазначити, що ми розповімо тільки про декілька найважливіших змін. Але насправді пропонованих новацій значно більше.

Читайте також: Акциз на автомобілі скасують, а техогляд повернуть: законопроекти уже в Раді

Перша новація, яку передбачає законопроект – зміна принципів нарахування акцизу. Зараз саме акциз робить розмитнення старих автомобілів дуже дорогим. За діючими правилами у деяких випадках вартість розмитнення сягає 250-650% від митної вартості авто. Автомобілі пропонують вивести з групи підакцизних товарів.

Друга пропозиція стосується повернення обов’язкового техогляду для легкових автомобілів. У разі прийняття законопроекту, проходити обов’язковий технічний контроль (техогляд) будуть: «легкові автомобілі, що були у використанні, які ввезені на митну територію України, оформлені для вільного обігу і зареєстровані в Україні, та які не відповідають екологічному стандарту «Євро-4». При такому формулюванні всі авто старші 2005 року випуску будуть змушені проходи техогляд.

Читайте також: Восени в Україні планують повернути обов’язковий техогляд для всіх авто

Також законопроектом 3704 передбачено розширення норм «податку на розкіш». Зараз під його норми попадають лише легкові автомобілі віком до п’яти років середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати. Законопроект передбачає віднесення до предметів розкоші легкових автомобілів, мотоциклів, човнів, катерів, з року виготовлення яких минуло не більше восьми років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 200 розмірів мінімальної заробітної плати. Фактично, це увесь транспорт вартістю понад мільйон гривень. Власників таких транспортних засобів зобов’яжуть платити щорічний податок у розмірі шести мінімальних заробітних плат (близько 30 тис грн).

Висновок Авто24:

Тож, як бачимо, основна мета законопроекту – зробити доступнішими автомобілі, але одночасно значно збільшити поточні витрати деяких автовласників. Під гаслом зменшення вартості розмитнення в країну повернуть корупційний техогляд та впровадять більш розширений податок на нові авто.

Також цікаво: В Києві стартувала нова акція протесту "євробляхерів"