Для чого Херсону знадобився компактор - бульдозер на залізних колесах

Комунальне підприємство "Екополіс" Херсонської міськради ввело в експлуатацію отриманий на минулому тижні один з найпотужніших на світовому ринку компактор.
Для громад Херсона японці компактор, чого раніше не було - Auto24

ФОТО: Колаж Авто24|

Компактор Bomag BC 673 RB-5

logo19 вересня, 08:43
logo0
logo0 хв

Спеціальний трактор Bomag BC 673 RB-5 на чотирьох металевих зубчастих колесах та з фронтальним бульдозерним відвалом працюватиме на ущільненні й одночасному пресуванні багаторазових шарів сміття на полігоні твердих побутових відходів.

Ця машина місту була вкрай необхідна. Як повідомляє начальник Херсонської міської військової адміністрації Роман Мрочко на своїй сторінці в Facebook, після деокупації громаді загрожувала сміттєва криза. Її спільними зусиллями комунальників, господарств та підприємств, партнерів й благодійників вдалося уникнути.

Читайте також В Херсоні почнуть укладати рівний асфальт

Однак через відсутність спеціалізованої трамбувальної техніки на полігоні ТПВ утворилися великі гори сміття. Звичайний бульдозер навіть важкої розмірної групи на таких операціях малоефективний, оскільки його гусенична ходова база служить в першу чергу для високої прохідності та зменшення питомої ваги від багатотонної машини на поверхню ґрунту.

Висока кабіна оператора схожа на офіс – просторо, світло, тепло, свіжо. Фото: Екополіс

Використання потужного бульдозера на звалищах ще й малопродуктивне, оскільки на гусеничних траках постійно налипає сміття і механізатору доводиться їх регулярно очищати. Це відбирає час.

Читайте також Гусеничний екскаватор Kobelco розбиратиме завали в Херсоні

Компактор тих проблем не має. У нього сталеві колеса не суцільної циліндричної форми, а набірні у вигляді зубчастих дисків. Кожне з чотирьох коліс має по п’ять нанизаних на вісь дисків.

Такі сталеві колеса внаслідок тупих конусних зубів мають малу площу прилягання до поверхні. Оскільки тут не пласка основа як на циліндрі чи траку гусениці, то навіть при однаковій масі з бульдозером компактор здійснює трамбування сміття в 4-7 разів краще. До того ж зубчастий обід непідвладний налипанню сміття.

Читайте також У Херсон прибула техніка для рятувальних операцій на воді і суші

Ущільнювачі сміття Bomag мають світове визнання. Найпопулярніші моделі у класі від 30 до 40 тонн. Одна з них прибула в "Екополіс" і вже введена в експлуатацію.

Компактор Bomag BC 673 RB-5 разом з фронтальним відвалом та його захисним високим козирком має 34-тонну масу. Окрім того, він ще й доволі габаритний – довжина 9,11 м, ширина 3,8 м, а висота 4,06 м.

Габарити компактора співставити можна відносно людського росту. Фото: Екополіс

В моторній підкапотній ніші стоїть дизельний двигун Mercedes-Benz OM471 LA потужністю 340 кВт/462 к.с. при максимальному крутному моменті 1700 об/ хв.

Цю спецтехніку у рамках субпроєкту № 4 "Невідкладне покращення управління відходами руйнувань" для міста придбало японське агентство міжнародного співробітництва Програми екстреного відновлення JICA. Лише компактором ця організація не обмежилася.

Читайте також У Херсон прийшла японська техніка з грифом SAS: хто її отримав

Вчора,18 листопада, від агентства JICA комунальне підприємство "Екополіс" у рамках згаданого проєкту отримало новітнє обладнання для перероблювання будівельних відходів. Парк спецтехніки поповнили самохідна мобільна первинна щокова дробарка Terex Finlay J-1170R+ і така ж самохідна вторинна роторна дробарка Terex Finlay I-120RS. Також прийшла ситова машина (грохот) Terex-Finlay 694+.

Дробарки та сито перероблять будівельне сміття для повторного використання. Фото: Фото: Екополіс

"Це обладнання дозволить значно прискорити процес ліквідації наслідків руйнувань, спричинених військовою агресією рф. Дробарки та грохот будуть використовуватися для переробки будівельного сміття, що утворилося внаслідок обстрілів та руйнувань від бойових дій. Отриманий матеріал можна буде використовувати повторно у будівництві", – повідомляється на сторінці "Екополіс" в Facebook,