
ФОТО: Колаж Авто24|
Громади тепер можуть використовувати отримані в гуманітарних постачаннях автобуси, трамваї, тролейбуси та вагони метро
За прийняття законопроєкта №12177-1 проголосувало 278 депутатів. Проти чи тих, хто утримався, не було. Про це на своїй ФБ-сторінці повідомив заступник очільника Міністерства розвитку громад та територій України Сергій Деркач.
"Нарешті комунальні підприємства можуть офіційно використовувати транспорт, який громади отримують як гуманітарну допомогу, для перевезення пасажирів", – написав він у своєму пості.
Читайте також "Гуманітарний" транспорт на третьому році війни узаконять: що дозволять
За повідомленням Сергія Деркача, в ході повномасштабної війни громади отримали майже 800 автобусів, десятки трамваїв та тролейбусів, а також вагони метро. Однак їх використання було під забороною, оскільки усі ввезені на митну територію гуманітарні товари не можуть використовуватися в комерційному секторі.
Громадський транспорт під це підпадав, оскільки проїзд у ньому платний. А плата за проїзд – є прямим атрибутом комерційної діяльності. Про це редакція Авто24 писала ще рік тому.
Читайте також Автобуси Volvo возитимуть жителів Миколаєва
Експерти Авто24 тоді навели приклад, що чи не єдиним містом, де законно використовувався подарований в гуманітарних пакетах допомоги громадський транспорт, став Харків. Саме там у комунальному транспорті безплатний проїзд і він не надає платних послуг.
Не менш мудро вчинили у Вінниці. Там відмовилися приймати в подарунок від мерії німецького міста Мюнстер 12-метрові автобуси VDL Сitea lle 120. Вони просто викупили цей транспорт за символічну плату в 1 євро і на законних підставах використовували хоча й не нові, але добротні пасажирські машини екологічного формату Євро-5.
Читайте також Автобуси Solaris будуть їздити у Чернігові
За словами Сергія Деркача, прийняття відповідного закону допоможе покращити як міську, так і приміську логістику пасажирів, адже подекуди через нестачу автобусів чи іншого громадського транспорту це ускладнювало переміщення людей в межах міста чи району.
Що змінюється:
- транспорт від благодійників (автобуси від Євро-3 і вище) тепер можна використовувати на маршрутах;
- врегульовано передачу іншим громадам або підприємствам;
- знято правову невизначеність, яка стримувала донорів і місцеву владу.
"Це – вихід із глухого кута, який стримував розвиток транспортної системи там, де вона сьогодні найбільш потрібна. Подарований транспорт більше не буде іржавіти в гаражах", – підкреслив Сергій Деркач.