Капремонт мотора: у майстра чи своїми руками

Повний ремонт двигуна – недешева процедура, половину вартості якої складає робота майстра-моториста. Між тим, у випадку із нескладними агрегатами минулих поколінь цілком можливо зробити "капіталку" самотужки. Чи варто братися за це?
Капремонт двигуна – у майстра або своїми руками – поради

ФОТО: GettyImages|

Капремонт мотора: у майстра чи своїми руками

logo20 вересня 2020, 08:35
logo0
logo0 хв
РЕКЛАМА

Звісно, говорячи про капремонт своїми руками, ми маємо на увазі автомобілістів із стійкими слюсарними навичками і досвідом самостійного обслуговування машини. Також знадобиться як мінімум одна книжка – керівництво з ремонту двигуна саме вашої моделі і бажано – каталог деталей з більш-менш якісними малюнками.

Якщо братися за капремонт власними силами, доведеться виконати купу супроводжувальних робіт: демонтаж мотора, миття, поїздки на шліфування, примірка запчастин тощо

ТАКОЖ ЦІКАВО: Як перевірити двигун: нова технологія leak-test

Обов’язковим також буде окреме місце для роботи, тобто гараж чи підсобне приміщення із слюсарним обладнанням. Якщо ці умови будуть задоволені, можна розвивати цю тему далі.

Капітальний ремонт двигуна складається з кількох видів робіт:

  1. Розбирання та дефектування
  2. Підбір запчастин
  3. Механічні роботи – хонінгування циліндрів, шліфування шийок валів, підгонка втулок тощо.
  4. Складання
  5. Запуск та обкатування.

Тобто при “перебиранні” будь-якого двигуна велика частина роботи являє собою просту, некваліфіковану працю – розбирання, транспортування (часом у сторонні майстерні) на механічну обробку, підбір запчастин за каталогом. Тобто ці операції насправді можуть бути виконані самостійно.

Підбір запчастин – важлива частина капремонту двигуна. Для правильного підбору потрібен певний досвід.

Здавалося б, що і складання більшості моделей моторів теж цілком в силах досвідченому автомобілісту із стійкими слюсарними навичками і доброю літературою під рікою. Але тут уже можуть виникати деякі тонкощі і дрібниці (неправильна посадка “на гарячу”, запресовування із відхилення, порушеннями моментів затягування), які, накладаючись, можуть привести до браку у роботі.

Непроста операція також – дефектування, коли треба із точністю до мікрону обміряти певні поверхні і визначити вплив їхнього зносу на роботу мотора. Тут потрібно мати і точний інструмент, і навички користування ним, і власне, треба знати, де і що на конкретному двигуні вимірювати.

ТАКОЖ ЦІКАВО: Що покаже комп’ютерна діагностика двигуна перед покупкою

Та й цілком самому зробити капремонт навряд чи вийде, адже майже обов’язково будуть роботи, пов’язані із обробкою поверхні деталей на верстатах – а це і гроші, і час, і клопіт із логістикою. При цьому в досвідченого моториста можуть бути або власні верстати, або партнерська угода із майстернею з верстатним парком – а це, як правило, впливає на ціну обробки в бік зниження.

Разом з розбиранням двигуна проводиться обмірювання деталей, що зношуються у першу чергу, і визначається перелік необхідних запчастин і робіт

Поради мотористу-аматору

І тим не менш, якщо у вас руки ростуть із правильного місця, є гараж і купа вільного часу, цілком можливо “відкапіталити” двигун своїми силами. Візьміть до уваги поради від наших досвідчених аматорів-мотористів

  • Підготуйтеся теоретично. Знайдіть книжку з рекомендаціями з розбирання і складання вашої моделі двигуна. Вона може коштувати дорого, тож врахуйте і цей момент при прийнятті рішення щодо самостійного ремонту
  • Слюсарні навички. Освіжить свої знання і навички щодо виконання слюсарних операцій – наприклад, роботи зі шпильками, правильного затягування різьб, механічної підгонки деталей райбером, посадки деталей із великим або мінімальним натягом, з температурними допусками тощо
  • Інструмент. Набір ключів і особливих пристроїв має бути готовий заздалегідь, вони повинні бути незношеними. Врахуйте, що ремонту для певних моделей двигуна бувають потрібні спеціальні інструменти, їхнє придбання теж може обійтися в копієчку.
  • Консультант. Дуже добре було б заручитися підтримкою професійного моториста, який (нехай за певну платню) буде консультувати вас в найбільш відповідальні моменти: під час дефектування, при складанні мотора, перед закриттям кришок, при першому запуску.

Для більшої віри у свій успіх варто на різних етапах ремонту запрошувати для консультацій досвідченого моториста

Рекомендація Авто24

Ретельно порахуйте усі витрати, які чекають на вас при самостійній роботі – придбання літератури, додаткового інструменту, транспортування на мехобробку, її оплата та інше. Тут багато що залежить від місцевих цін та пропозиції на ринку послуг, але може статися, що різниця між ремонтом у майстра і своїми силами виявиться мінімальною. А на боці професіоналів, як не крути – якщо не 100% гарантія якості, то як мінімум більша ймовірність успіху.

ТАКОЖ ЦІКАВО: Турбо чи атмосферний – який двигун обрати