Нічого не зробиш – наші дороги все також перебувають в антагонізмі з колесами: шляхам ніяк не вдається бути рівними, і вони весь час тягнуть за собою у світ кривизни колеса. А колесам бути нерівними просто не можна… 

Певно, проблеми деформованих дисків для легковиків не існує ніде у світі. І тому можна зрозуміти закордонних спеців і виробників легкосплавних дисків, які витріщають очі від подиву, коли бачать наші спроби заварити та прокатати розвалені на черговій вибоїні “титани”. Але ми б теж не радили це робити.

Зовнішній бік диска зазнає аварійних ушкоджень нечасто, але тільки така ситуація може утримати вітчизняного автовласника від ремонту колеса

На те є відразу кілька вагомих причин. Але спочатку нагадаємо, в який спосіб майстри намагаються ремонтувати легкосплавні диски. Перш за все, дискові треба повернути правильну форму.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як правильно міняти колесо в дорозі: 5 помилок початківця

Це робиться на верстаті з роликами, причому метал треба певним чином підігрівати - так, що і не розм’ягчити його надмірно, і не залишити холодним. І те, і друге загрожує ще більшою руйнацією диска або створенням внутрішніх напружень, які знижують міцність металу. Після того зварюванням потрібно ліквідувати тріщини, які часто утворюються в місцях удару колеса в нерівності. До речі, часом тріщини додаються в процесі прокатування.

Наслідки їзди на дешевих дисках: через низькоякісний сплав обід втратив кілька фрагментів. Більш якісне колесо отримало б лише кілька тріщин

Чому не варто ремонтувати диски з алюмінієвих сплавів:

  • Ймовірність браку. Зварювати та виправляти (прокатувати) викривлені легкосплавні диски в умовах СТО доволі непросто – потрібне зварювання в середовищі інертного газу, газова горілка, верстат. Тож завжди є ймовірність, що майстер зробить свою роботу неідеально. Диск може залишитися кривим, зі слабким неміцним швом, з негерметичною посадочною полицею для шини. Навряд чи варто пояснювати, чим загрожує руйнація колеса під час руху.
  • Небезпека втрати герметичності. Навіть якщо відремонтований диск в цілому тримає усі навантаження і зберігає геометрію, може статись його розгерметизація по ремонтному шву – внаслідок удару на вибоїні або просто через неякісну роботу зварювальника. Таким чином колеса з “безкамерками” втрачають одну із своїх головних переваг – неможливість різкого падіння тиску. Яке, як відомо, призводить до втрати управління.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Машина впала з домкрата: що теперь робити

Диск високої якості тріснув по старому шву – певно, внаслідок не дуже вдалого зварювального шва. Колесо зберегло геометрію, але поволі втрачало тиск

  • Знижена міцність. Відремонтоване зварювання та прокаткою легкосплавне колесо вже не так тримає удар, як ціле. Тому диск може зруйнуватися на невеличкій на перший погляд вибоїні – з усіма малоприємними наслідками.
  • Дисбаланс. Навіть якщо прокатку викривленого обода виконано вдало, зварювальні шви можуть значно вплинути на вагу певної частини диска. Дисбаланс майстри будуть намагатися виправити на верстаті, але якщо шов довгий, це вдається не завжди.

Рекомендація Авто24

Ще раз наголосимо, що ремонтувати деформовані легкосплавні диски не варто – хіба що вам трапиться легко погнути обід без тріщини. А якщо періодично викидати побиті колеса вам шкода, вдайтеся до контр-засобів: не купуйте колеса з великим діаметром дисків та низьким профілем шин. “Висока” гума не тільки краще тримає удар, вона значно дешевша і забезпечує більший комфорт на нерівній дорозі. Так само і диски меншого діаметру на додаток до кращої стійкості більш доступні за ціною.

ТАКОЖ ЦІКАВО: Яке запасне колесо краще: повноцінне, “докатка” чи ремкомплект