Коли навколо війна, ваш автомобіль з “минулого життя” – мирного, довоєнного часу – дуже часто виявляється недоречним, а то й просто стає не по кишені. Особливо, якщо доводиться жити в евакуації з невизначеними перспективами. Тому бажання поміняти розкішне авто преміального класу на дещо більш демократичне цілком зрозуміле.  

Можливо, сьогодні нам важко це визнати, але погодьтеся: за мирного часу ми нерідко купували автомобілі, в яких є забагато зайвого. Але відсутність “надлишкових” опцій – ще не головна ознака практичного авто. Багатьом родинам, які постраждали від війни, важливо, щоб машина була дешевою в утриманні – як вибрати саме таку?

Тому, хто хоче поміняти машину на дешевшу в утриманні, треба зрозуміти, що малі габарити – це ще не головна ознака народного авто.

Читайте також: Машини для воєнного періоду: 5 зручних моделей

  • Бренд. Можливо, вам захочеться поміняти вашу дорогу машину на більш дешеву, але тієї ж марки. Це може бути помилковим рішенням, адже часто навіть маленький автомобіль певного бренду виявляється дорогим і сам по собі, і в утриманні.
  • Поширеність. Можливо, ви звикли до ексклюзиву та не хочете бути “як усі”. Але якщо вам потрібна машина, яка не дуже навантажує сімейний бюджет, краще обирати якусь масову, поширену у країні перебування модель. Для таких простіше знаходити доступні запчастини, шукати якісний та недорогий сервіс. Можна підійти до питання “в лоба”: завітати на місцеву СТО та спитати щодо перспектив ремонту та обслуговування моделі, яка вам сподобалася.

Немає особливого сенсу у воєнний час міняти велике преміальне авто на маленьке преміальне авто.

  • Ремонт. Якщо ви розумієте, що зможете придбати лише добряче підтоптаний екземпляр, візьміть до уваги доступність ремонту. У тому сенсі, що до деяких в цілому демократичних марок деталі та обслуговування коштують непропорційно дорого.

Читайте також: Як самостійно полагодити електрообладнання в автомобілі

  • Ціна. Не женіться за найдешевшими моделями, навіть якщо на ринку є екземпляри у гарному стані. Адже це можуть бути машини малопоширених марок (наприклад, китайські, малазійські), або відверто бюджетні, одноразові автомобілі.
  • Техніка. В зазначених умовах уникайте машин зі складною технічною начинкою – з даунсайзинговими двигунцями, турбомоторами, трансмісіями “з двома зчепленнями”, регульованими підвісками. Ремонтувати такі агрегати не просто дорожче, в деяких регіонах геть відсутні майстри, яким це під силу.
  • Вид пального. Великою мірою це питання особистих уподобань, але ж є ще міркування практичності. Які говорять про те, що немолодий дизель буває дуже дорогим в ремонті та обслуговуванні, а бензинова машина зі встановленим ГБО має удвічі більше шансів отримати пальне на АЗС воєнного часу.

Якщо машину купують для експлуатації під час війни, доречно подбати про її “багатопаливність”. Тобто зручний варіант – бензинове авто с ГБО

  • Комплектації. Багато чого зі звичних атрибутів комфорту можна знайти і в машинах “народного” сегменту, треба лише обрати відповідну комплектацію. Нехай це буде, скажімо, не клімат-контроль, а всього лише кондиціонер, і не преселективний робот-автомат, а звичайна гідромеханічна АКП – але ж все одно, необхідний функціонал ви отримаєте.

Окремо скажемо, що незалежно від марки та моделі, дуже важливо обрати машину у доброму стані. Адже будь-який ремонт потребує коштів, особливо якщо йдеться про агрегати або кузов. Сенсу втягуватися у подібні клопоти за умов війни немає, оскільки як правило врешті-решт дешевше і простіше буде придбати справний автомобіль.

Рекомендація “Авто 24”

Коли вже нам довелося впритул зіткнутися з війною, варто на час забути міркування престижності та зовнішніх ефектів. У добу випробувань та обмежень справді краще мати невибагливу, практичну та технічно надійну машину, яка не привертатиме зайвої уваги.

Читайте також: Автомобілі для війни: відмінності від цивільних