
ФОТО: Колаж Авто24|
Сергій Деркач: єЧерга для легових авто запрацює вже на початку 2026 року
Робота в цьому напрямку вже ведеться. Цю новину в рамках "Інфраструктурного дня Європейської Бізнес Асоціації" озвучив заступник очільника Мінрозвитку громад та територій України Сергій Деркач.
Основними темами на форумі були цифровізація, "транспортний безвіз" та розбудова прикордонної інфраструктури. У цьому напрямку зроблено значний прорив, Україна має одні з найкращих досягнень у сфері транспорту та інфраструктури за останнє десятиріччя.
Читайте також В системі єЧерга стане зрозуміло, коли машина перетне кордон
Отож у контексті цифровізації мало не головною темою стала – єЧерга для перетину кордону.
Три роки чекали
"Символічно, що обговорювали цей проєкт тоді, коли відзначаємо три роки від запуску проєкту. Цифрові рішення й інтеграція з європейським транспортним простором – не теорія, а практичні інструменти, які вже сьогодні допомагають бізнесу працювати, а державі – приймати більш ефективні та прогнозовані рішення", – акцентував Сергій Деркач.
За його слова, позитивні рішення в цифровізації очікуються й для власників легкового транспорту, Мінрозвитку після тестування системи запровадить єЧергу для легковиків.
Читайте також Українську єЧергу поєднали з системою "Шлях"
Коли ця радісна мить настане
Очікується, що на початку 2026-го міжнародний автомобільний пункт пропуску "Чоп" запустить для легкових автомобілів пілотну версію бронювання місця в електронній черзі.
Якщо так станеться, то сервіс системи єЧерга спростить перетин кордону тим, хто їхатиме на легкових автомобілях. Це не тільки економія часу відносно нинішнього очікування в "живій черзі", але й швидше проходження процедурних процесів по лінії прикордонної служби та митниці.
Читайте також За єЧергою кордон перетнули вже мільйон разів, але фізичні черги ще є
Це складно, але реально
Сергій Деркач відверто заявив, що тестування системи та впровадження єЧерги конкретно під сегмент легкових машин буде значно складніший, ніж це було з вантажівками та автобусами.
Вся складність лежить в площині навантаження, оскільки легкового транспорту при перетині кордону в рази більше.
Читайте також Запис на перетин кордону показав свою ефективність
Більший трафік – більше клопоту
Якщо за три роки роботи системи "єЧерга" цей сервісний додаток зафіксував 2,3 млн перетинів кордону вантажівками та 329 тис. автобусами, то легкових автомобілів лише за останній рік було в рази більше – 6,6 мільйона перетинів.
Такий трафік потребує "особливого підходу до цифрового управління чергами", завчасної підготовки як обладнання, так і відповідних технічних служб та працівників.