ФОТО: Conceptcarz.com|
У серпні раритетний електрокар Waverley Model 93 EV змінить власника
Власницею раритетного електромобіля протягом століття була пані Енн Піс Ролз із Вірджинії. Лише у вересні 2002 року машину придбали й вивезли з маєтку Ролз. Звісно, без часткової реставрації далі не обійшлося. Про це йдеться на сайті аукціону Mecum.
Читайте також Копію першого японського автомобіля Toyota продають на аукціоні
Повідомляється, що "кілька електричних і механічних систем було відновлено або замінено, включаючи батареї, систему керування, головні редуктори та головний двигун".
Тодішнім розробникам слід віддати належне щодо конфігурації кузова. Можна їздити з жорстким дахом, але за потреби він знімається. На це місце для літнього туризму встановлюється відкидний верх, що перетворює Waverley Model 93 EV в кабріолет.
Пити чи не пити каву по обіді? Відповідь очевидна, якщо це ЗАВЖДИКАВА без кофеїну на WOG. Її можна замовити в 16 областях на 112 АЗК за такою ж ціною, як і на традиційну найкавовішу. Це потужні аргументи, щоб скуштувати.
Рекламна інформація
Не карета, а повноцінне авто
Зовні електромобіль схожий на карету, але це все-таки автомобіль з усіма притаманними йому атрибутами. Тут всередині є навіть панель приладів. Щоправда, там мінімум датчиків – один показує рівень батареї в вольтах на лівій частині та в амперах з правого боку, а інший – індикатор заряду батареї.
Читайте також На Львівщині відкопали раритетний мотоцикл 30-х років
Окрім цього, на належність до автомобіля вказують інші атрибути. В першу чергу це педалі в передній частині підлоги, Г-подібний важіль керма, передні електричні фари у вигляді ліхтарів та плафони задніх і передніх габаритів з лампочками.
З-поміж нових пристроїв тут додався бортовий зарядний пристрій, що дозволяє заряджати батареї від стандартної розетки 120 вольт. Також замінено шини, але колеса залишилися оригінальні, як і шестерні приводу
З комфортом у далеку мандрівку
Інтер'єр осучаснено. Окрім гарно прошитого сидіння та спинки з червоної шкіри й такого ж кольору бильцями по боках, тут використано килимове покриття з сірої товстої тканини на підлогу та шкіряну оббивку з теплоізоляційним наповнювачем всього салону.
Читайте також Рідкісний Ford Model T продадуть на аукціоні
Салон вийшов герметичним та світлим завдяки великому вітровому склу, боковим та заднім віконницям. До речі, скло у лівих та правих дверях тут у звичайній рамі, його при потребі можна підіймати та опускати.
Який запас ходу має електромобіль в нинішньому стані з новими батареями та двигуном – не повідомляється, але на час випуску в первинному технічному виконанні він міг подолати на одному заряді від 130 до 160 кілометрів, відстань пробігу залежала від рельєфу, стану дороги та, звісно, пори року.
Нащадки дещо взяли у предків
У кількох публікаціях світових ЗМІ цей лот з Waverley Model 93 EV вже назвали рідкісним, а рейтинговий світовий ресурс Carscoops навіть виніс у заголовок порівняння "Waverley Model 93 EV 1913 року — це OG Tesla".
Щоправда, родинних зав’язків між цими обома брендами не існує. Окремі напрацювання тодішнього виробника актуальні й сьогодні, чим скористалася Tesla, але не більше. Коріння компанії Waverley, як пише Conceptcarz, сягають 1898 року, коли Indiana Bicycle Company об’єдналася з American Electric Vehicle Company of Chicago.
Читайте також Легендарний Ferrari виставили на аукціон за 18 мільйонів євро
Велосипедна компанія Indiana була частиною American Bicycle Company, якою володів полковник Альберт А. Поуп. Це був перший автомобіль з електроприводом, запропонований компанією Pope.
У 1904 році автомобілі Waverley були перейменовані на Pope-Waverley; інші підприємства Pope також пережили зміни назв подібним чином протягом цього часу. Виробництво Pope-Waverley тривало до 1908 року, коли компанія зазнала фінансових труднощів.
У 1909 році відділ Waverley був проданий його засновникам і колишнім співробітникам, WC Johnson, HH Rice і WB Cooley. Компанія Waverley продовжувала свою діяльність з 1909 по 1916 рік.
Виставлений на продаж автомобіль випущено в роки розквіту компанії й на той час він був інноваційним транспортним засобом нового покоління. За яку суму продадуть у серпні цей електрокар, не беруться прогнозувати навіть експерти, але це точно буде чотиризначне число в американських доларах.