
ФОТО: Iveco|
В транскордонних маршрутах з тахографами мають бути як фургони, так мікроавтобуси
Допоки такі прилади фіксації часу роботи водіїв та їх відпочинку обов'язкові для великовантажних транспортних засобів. З середини літа наступного року комплектація тахографами буде неодмінною для усієї групи легкого комерційного транспорту – бортових машин, фургонів, мікроавтобусів.
Як пише з посиланням на IRU видання Trasporto Europa, очікується, що для переходу на новий ступінь контролю за режимом роботи й відпочинку на дорогах Європи буде переведено десь три мільйони транспортних засобів. Це потребує завчасної адаптації водіїв та компаній.
Читайте також Чи потрібні нові тахографи для українських перевізників з початку 2025 року
Зміни спрямовані на дотримання норм водіння та часу відпочинку, правил щодо відрядження водіїв з гарантією мінімальної заробітної плати в країнах перебування. Звісно, в пріоритеті вимог – встановлення на транспорт групи LCV розумних хронографів другого покоління.
Для роботи за новими вимогами підпадають водії як вантажівок, так і мікроавтобусів. Щоб запобігти операційному хаосу і ймовірним санкціям, Всесвітня асоціація автомобільного транспорту запустила план готовності впровадження нових норм.
Читайте також Далекобійники в ЄС зберігатимуть дані праці і відпочинку за два місяці
"Наша мета – забезпечити, щоб водії та бізнес були не лише поінформовані, а й належним чином оснащені для дотримання правил. Йдеться про захист робочих місць, уникнення штрафних санкцій та забезпечення ефективності транскордонної логістики", – пояснила директор IRU в Європейському Союзі Ралука Маріан.
Найскладнішим випробуванням стане комплектація транспорту розумними тахографами останнього покоління. Досвід роботи з комерційним автотранспортом показав, що затримки з адаптацією в минулому вже викликали дефіцит пристроїв і нескінченні черги в авторизованих майстернях.
Читайте також Українського водія в Польщі "спалили" за магніт на тахографі
Без завчасної підготовки існує реальний ризик паралічу для фургонів та мікроавтобусів, що використовуються в транскордонному русі. Окрім того, існує ряд інших технічних перепон: більшості водіїв LCV ніколи не доводилося стикатися з правилами водіння та часу відпочинку.
Через це IRU наполягає на необхідності проведення просвітницьких програм та цільових навчальних курсів. Починаючи з нинішнього вересня, асоціація запустила план з онлайн-семінару за участю операторів та установ з усієї Європи. В ініціативі беруть участь представники Європейської комісії, Європейської адміністрації праці, спільноти контрольних органів (Corte), а також експерти національних та галузевих асоціацій.
Читайте також Українського перевізника спіймали в Польщі за серйозне порушення: який штраф
План IRU тепер передбачає низку конкретних дій: навчальні семінари, орієнтовані на національні асоціації, які навчатимуть місцевих операторів. Також планується виробництво експлуатаційних посібників, буде відкрито постійний діалог з європейськими інституціями та органами контролю для забезпечення гармонізованого застосування нових правил.