ФОТО: ГО "Справа громад"|
На платформі DAF AE 55 транспортується екскаватор-навантажувач Volvo BL105
Нашим армійця дісталися чотири прально-душові комплекси, дві мобільні їдальні, пересувна автомобільна ремонтна майстерна (ПАРМ) у складі головної машини DAF Leyland та причепа. Про це розповідає ГО "Справа громад".
В комплекті цього траншу є також генератори, дефіцитні шини для автомобілів КрАЗ – 60 коліс. Також відвезено чимало іншого потрібного нашим армійцям майна, у т.ч. предметів побуту, особистої гігієни.
Читайте також На фронт йдуть екскаватори та багі: що це за техніка
Згаданий вище автомобіль DAF Leyland доволі часто зустрічається у постачаннях до Сил оборони. Це своєрідний аналог радянського ГАЗ-66, але трохи кращий за деякими характеристиками. Машина повнопривідна 4х4, її вантажність 4,2 т – середня розмірна група.
Автомобіль може використовуватися як для перевезення особового складу, спорядження, так і боєприпасів. При потребі в кузові можна транспортувати три піддони або один десятифутовий контейнер. Впевнена експлуатується як по перетнутій місцевості, так і по звичайних дорогах.
Тут стоїть рядний дизель з прямим вприскуванням і турбонаддувом, об’єм 5,9 л і потужність 108 кВт (145 к.с.) при 2600 об/хв. Двигун доповнюється п’ятишвидкісною КПП з постійним зачепленням та синхронізацією передніх передач. Роздавальна коробка забезпечує постійний привід на чотири колеса з двома вибірковими передавальними числами та нейтральною передачею, є також блокування диференціала.
Читайте також Ринок нових вантажівок в Україні перестав зростати
Військові також отримали екскаватор для будівництва фортифікацій. В пакетах допомоги згаданих вище постачальників найчастіше зустрічаються екскаватори-навантажувачі Volvo моделей BL71 та BL105. Про "сімдесятп’ятку" ми вже розповідали. BL105 суттєво від неї за технологією не дуже відрізняється, розбіжності є лише в характеристиках та робочій зоні кормової екскаваційної навіски.
Тут таке ж джойстикове управління та гідропідсилювач керма. Багатофункціональний фронтальний ківш відповідає операційній формулі "шість в одному". Він поєднує в собі функції ковша навантажувального основного, грейферного, планувального ковша і щелепного захоплення, бульдозерного відвалу плюс палетні вила.
Читайте також Японські екскаватори Komatsu боротимуться з засухою на Одещині
Передні і задні колеса однорозмірні. Задні також поворотні, як і передні. Саме тому вони можуть по команді оператори обертатися в той же бік, що і передні, а при потребі - в протилежний бік. Завдяки цьому будівельна машина може рухатися по діагоналі в режимі так званого крабового ходу. Стріла екскаватора телескопічна з додатковими гідровиводами під гідромолот, ямобур та ін.
BL105 отримав дизельний двигун потужністю 105 к.с. Якщо фронтальний ківш має внутрішній об’єм 1,2 куб. м, то екскаваційний кормовий для копання у чотири рази менший – 0,3 м куб. При цьому екскаватор може копти на глибину до 4,5 метра. Для земляних робіт на спорудженні бліндажів, окопів, капонірів та інших оборонних рубежів і штучних споруд цього достатньо.
Читайте також Пікапи, КрАЗи, FPV-дрони та екскаватор: Київщина спорядила техніку на фронт
Загалом від початку року Фонд Петра Порошенка передав українським підрозділам понад 20 екскаваторів, які допомагають зводити лінії оборони майже по всьому фронту на Харківщині, Сумщині та інших регіонах.
Фото: ГО "Справа громад"