ФОТО: GettyImages|
Чому погано, якщо подряпане лобове скло, і що робити
Здавалося б, з чого раптом “лобовусі” стільки честі? “Перевірка оглядовості: стан вітрового скла і дзеркал заднього виду” – буквально так і написано в регламенті планового ТО, в одному ряду з контролем гальмівної системи, рульового управління та іншого, від чого залежить безпека.
Читайте також: Як боротися із запотіванням вікон в авто
З одного боку, зрозуміло, що тріщин і сколів, які можуть спровокувати їх розвиток, на склі бути не повинно, але виявляється, сервісмени мають на увазі не тільки явні пошкодження. А що ж потрібно шукати на лобовому склі, і чому погано, якщо є якісь дрібні дефекти?
Тріщини і сколи
На лобовому склі в зоні роботи склоочисників не повинно бути ніяких тріщин, про що говорять українські ПДР і ДСТУ 3649:2010 “Колісні транспортні засоби”. Але навіть якщо допустити, що зараз технічний стан автотранспорту ніхто по суті не контролює, в ідеалі тріщин бути не повинно, ні в зоні двірників, ні за її межами.
Походження тріщин на лобовому склі різне. Багатьох можна було б уникнути, якщо вчасно "залікувати" маленький скол від удару каменем.
Тому що будь-яка тріщина в будь-який момент може розвинутися і обмежити огляд водієві. Правда, для себе можна підстрахуватися, засверливши краї тріщини і виключивши таким чином ймовірність її розвитку.
Глибокі подряпини
Несправні або дуже брудні двірники можуть залишати подряпини на склі, причому настільки глибокі, що вони заважають водієві бачити дорогу. Їздити з ними погано, оскільки при зустрічному світлі (фари, низьке сонце) вони підсвічуються і сильно обмежують видимість водієві. У деяких випадках подряпини можна усунути поліруванням, хоча це послуга не з дешевих і не з найпоширеніших.
Грубі подряпини від двірників прибрати важко, але їх можна уникнути, якщо вчасно замінювати двірники на нові і якісні.
Читайте також: Як вибрати та купити двірники на авто
Затертості
Лобове скло, яке часто терли сухою ганчікою або мили з малою кількістю води, покривається мережею дрібних, майже невидимих подряпин. Насправді це дуже неприємна обставина, хоча не всі це розуміють. Справа в тому, що ці мікроподряпини при зустрічних променях світла фар або низького сонця утворюють на склі великі “засвіти”, відблиски, які погіршують огляд уперед. Погіршують серйозно, безальтернативно, буквально засліплюючи водія, і випадків ДТП з цієї причини предостатньо.
Затертості від часу і варварських мийок "на суху" погіршують видимість через лобове скло в нічний час.
Тому якщо скло настільки старе, що затерто від безлічі мийок, його можна вважати небезпечним і краще замінити. В принципі, проблему можна вирішити і поліруванням, і в деяких випадках це буде більш прийнятний варіант.
Рекомендація Авто24
Ставтеся до лобового скла серйозно. Можливо, ви вже звикли до того, що на вашій машині воно затерте і сильно відблискує, і думаєте, що інакше і бути не може. Тому для порівняння проїдьте в схожих умовах на автомобілі з новою “лобовухою” – і виявиться, що навіть при зустрічних фарах, що світять вам в очі, через неподряпане скло можна бачити більшу частину дороги. Ну і про чистоту не забувайте: кожного разу, коли миєте скло зовні, робіть це і зсередини.
Читайте також: Як вибрати хороший автосервіс для свого авто