Що говорити механіку під час ремонту автомобіля

Якщо ви поважаєте себе, то поважайте того, кому довірили лагодити свій автомобіль. Від вас на СТО, у сервісному центрі чи автомайстерні чекають не порад, а стислого опису проблеми. І тут ви маєте бути мудрим, оскільки є речі, які ви повинні і… не повинні говорити вашому механіку.
Як спілкуватися з механіком: поради, підказки, розбір ситуацій - Auto24

ФОТО: waynesautomart.com|

Опишіть ситуацію, але не вказуйте, що і як робити: ви можете бути гарним інженером, але не автомеханіком

logo23 вересня 2023, 09:42
logo0
logo0 хв

Звичайний рядовий механік є професіоналом у своїй справі. До нього варто ставитися так само, як до свого лікаря. Головне, – будьте чесними та відвертими, якщо ви очікуєте цього від вашої ремонтної майстерні.

Добре, коли механік уже перевірений часом. Коли ж ви вперше потрапили до такого спеціаліста, то тут уже все залежить від везіння і від того, як ви себе поведете.

Читайте також У Чехії будуть ремонтувати танки для України

У будь-якому разі знайте: люди цієї професії мають багаторічний досвід, знання і цінують повагу за свою важку працю. Отож, будьте обачливими і знайте, що говорити, а що ні.

Не соромтеся бути допитливими, особливо в питаннях доцільності ремонту, його тривалості, гарантій, ціни послуги. Фото: autoily.com

Питання, які варто поставити перед початком роботи:

  • Чи потрібен цей ремонт?
  • Якою буде загальна вартість?
  • Чи є альтернативи цьому ремонту?
  • Що станеться, якщо я не зроблю цей ремонт?
  • Чи надаєте ви гарантії на свою роботу?
  • На що поширюється гарантія?
  • Як довго діє гарантія?
  • Скільки триватиме ремонт?
  • Чи можу я побачити проблемну зону на моєму автомобілі?
  • Ви подзвоните мені з новинами?

Варто торкнутися теми заміни запчастини. Тут важливо знати тип деталей (нові, вживані), що використовуються під час ремонту, як це може вплинути на вартість та продуктивність автомобіля. Кожен тип запчастини має свої плюси та мінуси, і правильний вибір часто залежить від конкретного ремонту, а також від віку та стану вашого автомобіля.

Не соромтеся дізнатися про різницю між новими та вживаними запасними частинами чи інших альтернативних деталей. Інколи вибір вживаних або вторинних запчастин може заощадити гроші без шкоди для якості.

Читайте також Ремонт авто своїми силами: лайфхаки з автосервісу

Після завершення ремонту не зайве запитати про те, яке обслуговування потребуватиме цей ремонт у майбутньому. Тут дивного нічого немає, оскільки деякі ремонти в подальшому потребують обслуговування. Такі знання допоможуть вам підтримувати автомобіль у хорошому стані.

Жінки подекуди можуть приємно здивувати своїми питаннями і тоді механіка не зупинити – розкаже, покаже й купу порад зробить. Фото: autotrainingcentre.com

Якщо ви запитаєте, як можна запобігти повторенню цієї проблеми, то ви приємно здивуєте механіка і він тут покаже свою обізнаність на всі сто: люди цієї професії люблять, коли прислухаються до їх порад. Ці підказки допоможуть запобіганню майбутнім проблемам.

Чого не варто говорити механіку:

  • Не вказуйте механіку, що робити і не діагностуйте проблему самостійно. Просто поясніть суть проблеми, опишіть симптоми, а механік вже зробить висновки.
  • Якщо вам потрібно перевірити щось конкретне, то розкажіть про це. Те, що ваш автомобіль прибув на технічне обслуговування, не означає, що кожен окремий компонент вашого автомобіля буде перевірено та протестовано.
  • Якщо у вас виникла конкретна проблема, яку ви хотіли б дослідити, покажіть механіку, де вона знаходиться на автомобілі, або проїдьте з ним, щоб почути підозрілий шум.
  • Ніколи не кажіть механіку "робіть все, що потрібно".

Щодо останнього, то ви маєте зрозуміти: якби вони зробили "все, що потрібно" для вашого автомобіля, то ви потім замість запланованих 4500 гривень отримаєте рахунок на 14500 гривень. Але тоді не скигліть, оскільки ви самі дали дозвіл робити "все, що потрібно".

Ось такий вигляд має власник авто, який дозволив робити "все, що потрібно", а потім отримав калькуляцію на виконані роботи для оплати. Фото: mechanicbase.com

Так що не соромтеся розставите усі крапки над "і". По-перше, ще раз переконайтеся, що механік знає, з якої причини автомобіль пригнали в майстерню. По-друге, якщо вам попередньо не озвучили вартість, то попросіть його зателефонувати вам ще до ремонту і повідомити, скільки це буде коштувати та узгодити ремонт за названою ціною.

Важливо, щоб механік зв’язався з вами для отримання схвалення, коли він виявить основну причину чи щось ще побічне. Таким чином ви контролюєте й усвідомлюєте пов’язані з цим витрати.

Читайте також Тріщини і сколи на лобовому: ремонт чи заміна

Якщо ви нічого не знаєте про машини, то не ляпніть цього при механіку. Йому не потрібно знати, ваше знання чи не знання у цій сфері.

Якщо механік каже, що ця гуля на шині чи поріз несуть загрозу, то варто прислухатися і не відкладати заміну на потім. Фото: motorhills.com

І не треба казати механіку, що він не знайде нічого поганого у вашій машині, оскільки вона ще зовсім нова. "Нова" означає відразу з підлоги дилерського центру, а не з пробігом.

  • Google — чудовий інструмент, але ніколи не кажіть механіку, що ви шукали в Google проблему, знайшли і тепер вони мають ту проблему усунути. Нехай професійний механік виконує свою роботу.
  • Не пропонуйте придбати й принести власні запчастини майстерні на встановлення, якщо вам це не запропонують. Знайте: майстерня живе з ваших візитів, вона повинна оплачувати накладні витрати, зарплату, податки та несе багато інших затрат.
  • Не забувайте: ваш механік не працюватиме швидше, якщо ви будете нетерпляче плентатися поряд та відволікати розмовами. Краще посидьте цей час десь за філіжанкою кави чи дома почитайте газету і чекайте дзвінка, що ремонт закінчено.
  • Ніколи не пропонуйте заплатити механіку до завершення роботи.
  • Не забудьте запитати, які способи оплати будуть прийняті, перш ніж залишити автомобіль у майстерні.

Варто знати неписане правило: немає сенсу скаржитися на роботу механіка, якщо ви не дали йому шансу виправити ситуацію.

Читайте також Як зекономити на ремонті: 5 прийомів

І ще одне та важливе. Механіки пишаються своєю роботою і дорожать репутацією. Якщо їх ремонтом буде незадоволений один-двоє, то завтра про це буде знати два-три десятки потенційних клієнтів. Почувши про неякісний ремонт, обман чи завищені ціни, вони підуть в сусідню СТО чи автомайстерню.

Пам’ятайте, що знання – це сила, коли йдеться про ремонт автомобіля. Чим більше ви поінформовані, тим кращі рішення ви спільно з механіком приймете для автомобіля.

Отож, робіть ставку на поміркованість, повагу до ремонтників, довіряйте їм, але при цьому будьте обачливими. Фото: mechanicanswer.com