Спека: що може статися з машиною

На щастя, ми живемо не на екваторі, і 50 градусів спеки у нас поки що не буває. Однак деколи і тридцяти за Цельсієм буває достатньо, щоб машина отримала такий собі тепловий удар. Як запобігти впливу спеки на авто? 
Спека для авто – чого боятися: як запобігти впливу спеки

ФОТО: Авто 24|

Спека: що може статися з машиною

logo26 червня 2021, 10:27
logo0
logo0 хв

Не треба бути професійним метеорологом, щоб зрозуміти, що температура повітря, яку показує смартфон або градусник на вікні, насправді може набагато нижче реальної – на сонечку або в розігрітому салоні.

За сучасного клімату у кожній машині має бути такий захисний екран. А краще два – для лобового і заднього скла.

Перегрів салону

Велика площа скління сучасного авто призводить до парникового ефекту в салоні, тому температура всередині може піднятися більш як до 60 градусів. Від цього прискорено старішають пластики оздоблення, а деякі деталі можуть навіть частково деформуватися.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що не можна залишати в машині у спеку

Щоб такого не сталося, краще не залишати машину на сонці у спекотний день. Коли ж іншого варіанту немає, прикривайте скло захисними екранами та залишайте трохи відкритими вікна, щоб забезпечити циркуляцію повітря.

Газова запальничка може вибухнути від спеки. Не меншого лиха може накоїти закрита тара з газованим напоєм або кисломолочними продуктами

Вміст багажника

Температура в багажному відсіку може сягати 50 градусів. Через це не варто тримати в багажнику (та й в салоні також) “вибухонебезпечні” місткості – банки та пляшки з газованими напоями, запальнички, консерви тощо. Якщо така тара в машині є, відчиняйте кришку багажника обережно і повільно – через різке надходження прохолодного повітря тиск в закритому об’ємі падає і перегріта пляшка саме цього моменту може вибухнути.

Штатні комплектуючі автомобіля розраховані на температуру перегрітого салону, а деяке додаткове обладнання може розплавитися

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як очистити кондиціонер своїми руками

Система охолодження двигуна

Якщо у машини старий, забруднений зсередини й зовні радіатор, у спеку двигун може несподівано почати перегріватися. Так само у спеку може нагадати про себе один з несправних електровентиляторів обдуву радіаторів. Аби такого не сталося, по-перше, не допускайте експлуатації машини з такими умовно справними компонентами, а по-друге, для зниження температури мотора увімкніть опалення в салоні.

Саме у спеку може проявити себе засмічений пухом та комахами радіатор

Перегрів бензонасосу

Зношена паливна помпа в прохолодну погоду більш-менш успішно виконує своє завдання. Але в спеку, коли щільність бензину стає нижче, та він ще й частково випаровується, тиск у магістралі падає, двигун втрачає потужність і працює з ривками. Це стосується як старих карбюраторних, так і сучасних інжекторних автомобілів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як зберегти паливну систему автомобіля

Перегрів ГБО

Справний мультиклапан не допустить небезпечного підвищення тиску у газовому балоні, але краще не залишати машину з повним балоном під прямими променями сонця у спекотний день. Особливо, якщо ви не впевнені, що на газовій заправці вам задули пропану на всі 100 % об’єму (нагадаємо – балони LPG можна заповнювати пропаном максимум на 85 %, за цим слідкує спеціальний клапан). В спекотні дні літа радимо “задуватись” не “до повного”, а на конкретну кількість літрів – за таким розрахунком, щоб балон залишився напівпорожнім.

Затуляти шини від сонця, як це роблять африканські водії, в Україні необов’язково, але якщо вони старі, варто контролювати тиск частіше

Шини

В принципі, сучасні шини не бояться високих температур і не дуже старіють від ультрафіолету сонця. Але якщо в гумі є мікротріщини або погано залатані дірки, від високого тиску (спровокованого спекою) через них може виходити повітря. Тому тиск у старих колесах у спекотні дні треба контролювати частіше.

Рекомендація Авто24

Так, будь-яке сучасне авто справді призначене для роботи за температури до +50о С. Але ж це стосується лише більш-менш свіжих автомобілів, тому радимо завжди підтримувати своє немолоде авто у справному стані. Для цього треба як мінімум дотримуватись заводських рекомендацій щодо регламентного обслуговування. Тобто бажано замінювати деякі комплектуючі не за фактом їх поламки, а превентивно, після певного, обумовленого автовиробником пробігу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кондиціонер в авто своїми руками: чи можна і чи варто