Типові поламки в евакуації – як правильно підготувати машину
Поламка машини далеко від дому – подія завжди малоприємна, а під час термінової евакуації – й поготів. Тим більше, в умовах війни та ще й у незнайомій місцевості ремонтувати автомобіль складніше, аніж удома. Тому ми розповімо не лише про власне поламки, а й про причини і заходи, які допоможуть уникнути проблем у дорозі.
Як і у кожній далекій мандрівці, машини біженців ламаються у дорозі. Відмінність у тому, що організувати ремонт в умовах війни складніше
Читайте також: Продовжити рух: як усунути поламки авто під час евакуації
- Падіння рівня мастила у двигуні. Деякі автомобілісти, які звикли пересуватись виключно рідним містом, на довгих маршрутах евакуації раптом дізналися, що їхній двигун “їсть масло”. Причому для деяких сучасних двигунів підвищений апетит є типовим явищем, особливо на високих обертах, характерних для заміських трас, навіть якщо двигун геть новий. Тому усім автомобілістам радимо мати з собою на долив бодай літрову пляшку оливи – щоб не шукати мастило десь серед ночі або у запалі не “запороти” двигун.
- Втрати рідин – гальмівної, антифризу, оливи. Під час тривалого руху у напруженому темпі ймовірність втрат рідин значно зростає. Причина – як інтенсивне потіння через мікроскопічні нещільності систем, так і аварійні випадки типу розриву старих шлангів та руйнування патрубків. Коли вже перед поїздкою не вдалося зробити ревізію вразливих систем, радимо під час руху постійно слідкувати за приладами – температурою двигуна і контрольними лампами тиску мастила та рівня рідин.
Якщо автомобіль не новий, під час відповідальних поїздок варто частіше дивитися на контрольні прилади і сигнальні лампи: це допоможе уникнути важких поламок у дорозі
- Паливна система. Двигуни автомобілів з евакуйованими зупиняються через забиті паливні фільтри і засмічені форсунки. За інформацією працівників СТО, кількість таких випадків збільшилася у порівнянні з мирним часом. Певно, причина у тому, що водії почали масово заправлятися зі старих каністр та в польових умовах. Дрібні частки іржі передчасно забивають паливні фільтри і фільтри бензонасосів. А заправка через лійку у вологу або дощову погоду дозволяє потрапляти у бак воді, яка вносить свій “внесок” у стан паливної системи.
З початком війни у діло пішли старі каністри, витягнуті з потаємних гаражних закутків. Іржа з них забиває фільтри і виводить з ладу бензонасоси
- Витратні деталі. Чимало машин на маршрутах евакуації вимушені затримуватися на ремонт через банальний знос витратних деталей – гальмівних колодок, шлангів гідроприводів, сайлент-блоків, втулок стабілізаторів тощо. Порадити тут особливо нічого, крім рекомендації у майбутньому більш дбайливо ставитися до своєї машини і вчасно замінювати деталі, які “на підході”. На щастя, майстерні у транзитних містах та містечках здебільшого готові до таких ремонтів.
Справа не у віці
Більшість вищевказаних проблем трапляються на шляхах евакуації з не дуже молодими автомобілями. Але деякі негаразди типові і для “свіжих” машин, які проходили планове техобслуговування доволі давно. Тобто було б непогано перед далекою дорогою власникам машин, яким до регламентного ТО-1 або ТО-2 залишилося 1 – 2 тис. км, пройти цю процедуру. Зрозуміло, що кілька годин на це перед виїздом знайти непросто, але втрачати на ремонт час у дорозі ще більш незручно.
Читайте також: Недосвідчений водій: як жінці без досвіду їхати на авто в евакуацію
Крім того, власники молодих автомобілів, на яких евакуюються мирні жителі, доволі часто звертаються до СТО на маршруті слідування з проблемою порваних (розрубаних) шин. Справа у тому, що якість доріг на західному напрямку не завжди висока, а “модні” моделі часто мають низькопрофільні шини, дуже вразливі на гострих краях асфальтових вибоїн. Запобігти цьому можна попередніми заходами: треба мати при собі повнорозмірну “запаску” і тримати помірну швидкість, аби не прогавити яму. А в ідеалі було б перед відправленням в евакуацію перевзути машину у шини високого профілю – нехай навіть це будуть якісь не дуже доречні за призначенням покришки, скажімо, арктичні зимові або для офроуду.
На шинах з низьким профілем не варто відправлятися у далеку мандрівку у воєнний час. Вони вразливі, важко ремонтуються та їм важко знайти заміну
Рекомендація “Авто 24”
Якщо у вас не буде можливості перед від’їздом усунути всі проблеми в машині, про які ви знаєте, подбайте хоча б про те, щоб подолати їх у дорозі, якщо вони зупинять вашу машину. Можливо, доведеться взяти якісь запчастини, запас оливи, антифризу або інших рідин на долив, а може просто окрему суму грошей на можливий ремонт проблемного вузла у дорозі. Буде дуже корисним також запастися контактами СТО (найнадійніше – телефони директора або механіків) у населених пунктах на маршруті вашої евакуації.
Читайте також: В евакуацію: як підвищити вантажопідйомність автомобіля