
ФОТО: Колаж Авто24|
Президенти також впадають у дитячу розсудливість
Прагнення Дональда Трампа повернути виробництво до Сполучених Штатів відчутно вдарить по цінах. Такі висновки зробили економісти, згадавши для порівняння високі внутрішні витрати на робочу силу. Оскільки 25-відсоткові мита президента США Дональда Трампа на імпортні автомобілі та автозапчастини провокують зростання вартості товару, то народ почав купувати з автосалонів наявні пікапи зі старих запасів.
Одночасно покупці активно подалися на майданчики вторинного ринку, де можна купити пікап у гарному технічному стані та пристойному зовнішньому вигляді. Саме на такий факт звернули увагу експерти france24.com.
Читайте також Яка реакція світу на запроваджені Трампом мита на автомобілі у США
Журналісти наводять конкретні приклади зацікавленості техасців в машинах з вторинного ринку. Саме в цьому величезному південному штаті, де домінують нафтові, сільськогосподарські, тваринницькі та енергетичні підприємства, люди люблять пікапи та позашляховики.
"Я втратив свій пікап під час шторму, і хочу купити автомобіль якомога швидше, перш ніж все стане занадто складним. То ж вирішив піти й купити вживаний пікап вже зараз", – сказав Біббс, 38-річний техасець Артур Біббс, який працює в електричній компанії.
Дилерські центри Техасу тримаються ще на запасах старого завозу, але вони вже вичерпуються. Фото: Ronaldo Schemidt, AFP
За даними Х'юстонської асоціації автомобільних дилерів (HADA), в Х'юстоні, найбільшому місті Техасу і четвертому за величиною в Сполучених Штатах, 80 відсотків покупок нових автомобілів припадає на пікапи.
У всій країні цей показник становить 74 відсотки, причому F-Series від Ford, RAV4 від Toyota і Silverado від Chevrolet лідирують у цій категорії. Але жоден з цих автомобілів, навіть ті, що мають символічні американські назви, не є на 100 відсотків "Made in USA".
Читайте також Трамп скасував указ Байдена щодо підтримки електромобілів
Експерти зазначають, що більшість деталей виготовлена в Канаді або Мексиці відповідно до минулих угод з Північною Америкою. Однак нині все це зникне через торгову війну, розпочату Трампом. А мита, як елемент податку або збору на імпорт, зазвичай провокують підвищення цін для споживачів.
Перед дилерським центром у Х’юстоні дуже популярний на дорогах Техасу пікап Nissan Frontier демонструється ще за старим цінником. Фото: Ronaldo Schemidt, AFP
Цінник невдовзі й справді сильно зміниться і не на користь покупця. РоШелле Салінас оцінила зростання цін від 3 000 до 10 000 доларів, залежно від автомобіля.
Читайте також Які автовиробники найбільше постраждали від запровадження мита на автомобілі у США
"Враховуючи те, що середній новий автомобіль, що продається в Сполучених Штатах, зараз коштує більше 50 000 доларів, а пікапи ще дорожчі, ми відчуємо цей удар, незважаючи ні на що. Всі ці тарифи перейдуть до людей, які купують товари. Це будемо ми з вами", – сказала Салінас.
Згаданий вище Артур Біббс став власником повнорозмірного пікапа Dodge Ram, вважаючи, що нова тарифна схема дозволить здешевити запасні частини американського виробництва, коли прийде час обслуговувати його вантажівку. Є надія, що потрібні запчастини до машини будуть американського виробництва і коштуватимуть дешевше за ввезені з Канади чи Мексики.
Читайте також Далекобійники Канади втратили роботу
У Техасі всі добре усвідомлюють, що "американець" програє "японцю". Однак у новій тарифній політиці цей постулат не визнається. Згаданий вище дилер Тіно Руїс підтримує місцеві бренди, але все-таки бачить цінність у глобалізації.
"На жаль, американські автомобілі, вони більш одноразові... Ви наїздите до 100 000 миль і вони починають створювати проблеми. Ви купуєте японський автомобіль Toyota або Honda – вони тримають до 200 000, 300 000 миль", - сказав Руїс.