Які дитячі крісла опинились поза законом

Європейські магазини з продажу автомобільної атрибутики та аксесуарів вилучають з прилавків та вітрин дитячі крісла попереднього стандарту ECE R44/04 і замість них виставляють автокрісла з етикеткою схвалення R129.
Євросоюз залишив лише один стандарт до дитячих автомобільних крісел - Auto24

ФОТО: Колаж Авто24|

З 1 вересня у Євросоюзі дозволено продавати дитячі автокрісла тільки цього типу

logo22 вересня, 13:10
logo0
logo0 хв

Правило вступило в дію з початком осені та поширюється на ринок як нових, так і старих крісел. Попередній стандарт діяв протягом багатьох років. Згодом додався ще й новий зразок дитячого кріселка й обидва сертифікати мали законні підстави для використання.

Якщо стандарт R44 діяв у Європі з 1992 року з жорсткими вимогами до виробників дитячих утримувальних пристроїв, то R129 (I-Size) запустили у 2013 році з ще більш суворими вимогами, в т.ч. з новою редакцією про перевезення дітей у положенні проти ходу руху автомобіля. Про це повідомлює багато ресурсів, зокрема, Motor.es.

Читайте також Представлено найбезпечніше дитяче автокрісло

Однак з цього року моделі стандарту ECE R44/04 мають бути зняті з продажу остаточно. Тут є одна суттєва деталь: готуючись відправитися у Європу з дитиною у встановленому в автомобілі кріслі, не спішить в магазин купувати нове сидіння і не шукайте його в інтернеті з новою етикеткою стандартизації.

Мережа заправок AMIC ENERGY постійно розвивається та покращується. Попри виклики часу, компанія відновила роботу низки заправок, що постраждали після обстрілів, а також осучаснила дизайн торгових залів й магазинів у майже 10 АЗС. Все, аби заправлятися якісним пальним було ще зручніше та комфортніше!

Рекламна інформація

Моделі крісел R44 лишаються чинними

Нове правило, що діє з 1 вересня, не забороняє використовувати дитячі крісла, що вже експлуатуються, незалежно від року їх випуску і стандарту. Вони були і є робочими.

Читайте також Дитяче автокрісло BabyArk поєднує військові технології та біонічний дизайн

Забороняється саме продаж сидінь стандарту R44/04, а не їх використання. Звісно, кожен має право купити крісло, що відповідає новому стандарту, але це робиться на власний розсуд і без примусової обов'язковості.

В чому відмінність R129 від R44/04

Якщо коротко, то відтепер у новій класифікації відмовилися від ваги дитини. Попередній стандарт поділяв місця на групи: 0+, 1, 2/3… залежно від ваги дитини, а в R129 цього немає. Про групи можна забути.

Скажімо, кріселко групи 1 підходило для дітей вагою від 9 до 18 кг. У новому стандарті діапазон використання сидінь вказано виходячи з росту дитини, без визначених груп. Наприклад, сидіння для дітей висотою від 40 до 83 см. Все. Крапка.

Читайте також Як вибрати дитяче автокрісло: 4 підказки

Є ще одна суттєва відмінність. Візуально її не побачити. Але це стандартизовано: схвалення R129 включає тест на бічний удар, який не проводився з R44/04.

Маркування також зазнало змін. Як пригадуєте, старі сидіння вказували на стандарт схвалення (ECE R44/04) у верхній частині. Також позначалася шкала використання щодо ваги дитини в кілограмах (кг), а внизу вказана група, до якої відноситься крісло.

Нинішні сидіння вказують на новий стандарт схвалення ECE R129 у верхній частині, а діапазон використання також вказується з ростом дитини в сантиметрах.

Кілька слів про i-Size

Більшість сидінь зі схваленням R129 мають розмір i-Size, що вказує на сумісності розмірів стандартних автокрісел в салоні із розмірами дитячих крісел.

Клеймо i-Size - це міжнародна система кріплення дитячих автокрісел. Вона може мати 2 або 3 точки кріплення, які зазвичай називають верхнім ременем. Існують сидіння, затверджені за старим стандартом, які мають кріплення Isofix, а також моделі за новим стандартом.

Чим кращі сучасні дитячі сидіння

По-перше, і це головне, – новий стандарт більш суворий щодо мінімальних вимог безпеки для схвалення та маркетингу.

Читайте також Bugatti випустила "дитяче" авто вартістю понад 35 тисяч доларів: фото, відео

Сидіння, схвалене за старим стандартом, не випробовувалось на бічний удар, його продавали навіть за умови гіршого результату від удару збоку.

Тепер за новим стандартом усі сидіння випробують на бічні удари, а ті, які не відповідають мінімальним вимогам стандарту, не можуть продаватися.

Чужі етикетки в Євросоюзі поза законом

Отож, в ЄС з 1 вересня 2024 року дитячі автокрісла в автомобілях повинні продаватися тільки за стандартом ЄЕК ООН. R129/i-Size, що прийнятий у 2013 році. Він тепер загальний і обов’язковий для всіх країн Євросоюзу.

Читайте також Діти в машині: чого не можна робити в авто

Правила дорожнього руху України зобов’язують перевозити дітей зростом до 150 см в автокріслах, що розподілені між ними відповідно до їх зростання. Але в яких кріслах? Про це вже розкажуть правила Євросоюзу.

Але в українських ПДР не сказано про ідентифікатор, ця норма діє лише в Європі. Дитяче автокрісло R129/i-Size повинно мати на видному місці наклейку, яка вказує на те, що його схвалено. Якщо такої наклейки немає або якщо схвалення не було здійснено в країні ЄС, дозвіл недійсний.