Спекотне літо для автомобіля - випробування. У цей період деякі несправності, що не проявлялися в прохолодну погоду, дають про себе знати.

Сильна спека – складний період для будь-якого автомобіля. Є цілий список характерних несправностей, які проявляються переважно в спекотну погоду. Деякі з них можна запобігти, прийнявши превентивні заходи.

Читайте також: В Україну повертається корупційний техогляд: названа дата

Перегрів двигуна

Найчастіше влітку перегрівається двигун. Як правило, справа в несправній системі охолодження. Але оскільки ця система складається з безлічі елементів, спробуємо описати можливі несправності кожного з них.

Електровентилятор

У більшості сучасних бюджетних автомобілів встановлений електровентилятор обдуву радіатора. Сигнал на його включення дає датчик температури, який в більшості випадків стоїть в радіаторі охолодження двигуна. Якщо ви помітили, що температура двигуна підвищується тільки в пробці (а при русі перегріву не спостерігається) – швидше за все, не вмикається вентилятор охолодження радіатора. В такому випадку можна включити обігрівач салону на максимальну потужність, це дозволить трохи охолодити двигун.

Електровентилятор обдуву радіатора

Перше, що потрібно перевірити – запобіжник електровентилятора. Як правило, він знаходиться в загальному блоці запобіжників. Якщо з ним все в порядку, можна спробувати зняти роз'єм з датчика температури на радіаторі і перемкнути (наприклад, скріпкою) контакти на ньому. Якщо вентилятор включився – зламаний датчик температури. З постійно працюючим вентилятором охолодження можна доїхати до місця ремонту.

Термостат

Термостат зазвичай заклинює в закритому положенні. В такому випадку автомобіль починає перегріватися через 15-20 хвилин після запуску двигуна. Товсті патрубки, 40-60 мм в діаметрі, що ведуть до радіатора охолодження в такому випадку холодні (температура близько 30-50 градусів, а не 90-110 як має бути).

Читйте також: Як дізнатися реальний пробіг авто: головні ознаки

При несправному термостстаті температуру двигуна також можна знизити, ввімкнувши обігрівач салону на максимум.

Патрубки та рідина

Патрубок, що луснув, найчастіше є не причиною, а наслідком перегріву. Однією з причин перегріву може стати низький рівень охолоджуючої рідини. Слід пам'ятати, що з часом її рівень зменшується, оскільки деяка частина рідини випаровується. За рік, як правило, “виходить" 200-500 грам. Якщо охолоджуюча рідина йде інтенсивніше – шукайте протікання.

Радіатор

Якщо радіатор охолодження забитий мошками, пухом або іншими забруднювачами, він втрачає здатність до теплообміну і може стати причиною перегріву двигуна. Простий зовнішній огляд не завжди може бути об'єктивним, оскільки перед радіатором охолодження у більшості автомобілів встановлений радіатор кондиціонера з більшими сотами. Один з простих способів діагностики – продування стисненим повітрям зсередини. Якщо бруд вилітає назовні, радіатор слід зняти і промити.

Забиті стільники радіатора – одна з поширених причин перегріву

Водяна помпа

Несправність водяного насоса теж може стати причиною перегріву. На деяких автомобілях крильчатка "попми" виготовлена з пластику і насаджена на сталевий вал. Якщо крильчатка від вала відокремилася, охолоджуюча рідина перестає циркулювати по системі.

Читайте таокож: Запахи в автомобілі: що означають і як реагувати на аромати в салоні

На багатьох автомобілях середнього і високого цінового сегменту встановлюють додаткові електричні водяні насоси. Їх вихід з ладу теж може привести до перегріву двигуна.

Внутрішнє забруднення

Використання неякісної або невідповідної конкретному автомобілю охолоджуючої рідини може привести до утворення нальоту на внутрішній поверхні сорочки охолодження і радіатора. Наліт погіршує теплообмін, що також веде до перегріву.

Присадки для усунення течі в системі охолодження часто забивають внутрішні порожнини

Найбільш небезпечним з точки зору утворення небажаного нальоту вважаються різні присадки і герметики, що створені для усунення течі в системі охолодження. Вони осідають на стінках гільз, внутрішньої поверхні радіатора, що переважній більшості випадків веде до перегріву. Від використання таких засобів краще утриматися.

Поломка двигуна

Пробій прокладки головки блоку циліндрів або тріщина в голівці найчастіше проявляються як перегрів. Гази з циліндрів потрапляють в систему охолодження, створюючи в ній надлишковий тиск.

Читайте також: Спека 40 градусів за бортом: що робити водію

У цьому випадку ремонт буде довгим і дорогим, тому, маючи підозри на таку несправність, варто обов'язково перевірити двигун за допомогою спеціальної індикаторної рідини, яка вловлює наявність вихлопних газів в системі охолодження. Приклад такого індикатора – прилад JTC 1236.

Гальма

Гальмівній системі влітку теж доводиться непросто, особливо якщо автомобіль використовується в динамічному режимі або в гірській місцевості. Найбільш поширена несправність – підгоряння гальмівних колодок. Трапляється вона, найчастіше, через занадто активне використання гальм, особливо на спусках. Щоб її уникнути, слід використовувати гальмування двигуном. У всіх автомобілів з автоматичною коробкою передач є відповідний режим.

Читайте також: Чи можна змішувати гальмівну рідину для авто: поради

Гальма перегріваються, найчастіше, від неправильного і занадто активного використання

Закипання гальмівної рідини теж іноді трапляється. Вся справа у волозі, яку вбирає гальмівна рідина. Рідина кипить при високій температурі (більше 300 градусів), а якщо в ній є вода-температури кипіння сильно знижується. Більшість автовиробників прописує в сервісних книгах інтервал заміни гальмівної рідини, його слід дотримуватися. Причому орієнтуватися слід в першу чергу не на пробіг, а на термін експлуатації. Більше 2-3 років їздити на одній рідині не можна.

Паливо

В втомобілях з ГБО на газовому балоні встановлений "мультиклапан". Він відповідає за тиск газу в балоні і не дає заправити більше 80% ємності балона. Якщо він вийшов з ладу або неправильно відрегульований, кількість палива в балоні може перевищувати встановлені норми, що при підвищенні температури повітря може призвести до пошкодження балона і займання. Для уникнення подібних ситуацій слід вчасно проводити обслуговування ГБО.

Мультиклапан встановлено на газовому балоні. Він потребує регулярної перевірки та калібрування

Читайте також: Що не можна залишати в машині у спеку

Бензин теж пожежонебезпечний. При підвищенні температури він випаровується інтенсивніше і при несправності клапана має привести до деформації паливного бака. Як правило, клапан вентиляції бака пов'язаний з вугільним адсорбером і при його несправності загоряється Check Engine.

Рекомендації Авто24

Повністю справний автомобіль повинен легко справлятися зі спекотною погодою. Якщо виконані всі приписи сервісної книги – поломок бути не повинно. Вчасно вжиті превентивні заходи допоможуть уникнути неприємностей і непередбачених витрат.