Українським літакам F-16 допомагатимуть вантажівки на базі MAN, Iveco та Peugeot

Запит Міністерства оборони про придбання, комплектацію та передачу Повітряним Силам ЗСУ мобільних комплексів для обслуговування літаків F-16 виконано: БФ "Повернись живим" передав авіаторам перші в країні пересувні центри.
Два потужні комплекси наземного супроводу F-16 прибули у війська - Auto24

ФОТО: Повернись живим|

Літак F-16 поряд з переданою технікою наземного супроводу

logo22 липня, 20:20
logo0
logo0 хв

Це перші в Україні комплекси мобільного обслуговування та керування польотами військових літаків. Про них йдеться на сторінці Благодійного фонду "Повернись живим".

Зазвичай весь наземний супровід F-16 базується на стаціонарних рішеннях, починаючи від обслуговування та закінчуючи авіаційним озброєнням. Однак практика показала, що в умовах російсько-української війни організувати подібний технічний та сервісний супровід не реально на базових аеродромах – через постійні атаки ворога по військових аеродромах та авіабазах.

Читайте також Британці придбали для ЗСУ безпілотну платформу Гімлі

Саме тому постало питання про мобільні комплекси наземного супроводу літаків, що задля уникнення ураженнях на землі постійно перебазовуються. Завдяки донату державної компанії "Укрнафта" у розмірі 49 438 176 грн та іншим внескам з різних джерел вдалося виконати цей важливий для ВПС України проєкт.

Відтепер передані в автопарки наземних служб комплекси формують повноцінну екосистему. Вона дозволяє обслуговувати літаки як на основних, так і на оперативних чи відновлених аеродромах.

Фото: Повернись живим

Авіатори навели приклад. Скажімо, раніше лише для підвіски одного боєприпасу було потрібно від 10 до 12 людей – робота відповідальна, складна й довготривала. Нинішня екосистема дозволяє залучати максимум трьох спеціалістів. При цьому вся операційна процедура проходить удвічі швидше.

Два комплекси з обслуговування включають:

  • по одній майстерні для підготовки та перевірки авіаційного озброєння;
  • по два фургони для транспортування та підвіски боєприпасів;
  • по одному пікапу для зручної логістики.

Читайте також Як літає автомобіль Pegasus: відео

Переданий комплекс планування місій включає робочий модуль для передпольотних нарад та підтримки зв’язку з льотчиками. Як видно з фото, тут використано кузов на тривісній ходовій базі MAN TGS 6х6 з односкатними колесами.

Це – типовий представник великотоннажних вантажних автомобілів, що спроможні долати великі відстані, у т.ч. дорогами з поганим покриттям і навіть бездоріжжям. Лінійка таких машин серії TG Mil (Mil – мілітаризована) базується на комерційних шасі серії MAN TG.

Фото: Повернись живим

Мілітаризовані TGS мають повну масу від 18 до 44 тонн. Вони комплектуються шестициліндровими дизельними двигунами MAN з турбонаддувом, а варіанти викидів (залежно від регіону) варіюються від EURO 3 до EURO 5.

Стандартними двигунами для TGS є MAN D20 потужністю 440 к.с. або MAN D26 потужністю 480 к.с. Повсюди стоїть 16-ступенева механічна коробка передач ZF, що поєднується з двоступінчастою роздавальною коробкою MAN з можливістю вибору або постійним повним приводом.

Читайте також Виходець з України запустив у серію легальний літаючий автомобіль

До речі моделі та модифікації від MAN TGS відрізняються від інших вантажівок вузькою кабіною, ширина якої не перевищу 2,24 м. Це майже на чверть метра менше класичних цивільних моделей. Вона входить в салон вантажного гелікоптера для оперативної передислокації за сотні, а подекуди й тисячі кілометрів.

Окрім цього, такий командно-штабний ЦУП має житловий модуль для відпочинку особового складу під час тривалих чергувань та переміщень.

Фургон для підвіски боєприпасів не належить до транспортно-логістичних машин.

Читайте також Виробник тягачів для танків зробив пожежне авто для літаків: як воно виглядає

Фото: Повернись живим

Ходова база Iveco Daily далека від класичної версії, винятком тут є хіба що спільна для багатьох версій кабіна. Силовий агрегат може видавати від 126 до 170 к.с., а у версіях в стилі мілітарі – навіть й до 205 к.с.

Тут видовжена рама з комбінованим кузовом. В першій половині на рамі побудовано коробчастий сендвіч-панельний кунг з відсіками по обидва боки та ролетними дверима, що скручуються вгору.

Друга половина кузова бортова. Там алюмінієві борти відкриваються на всі три боки.

Читайте також Безпілотні автомобілі возитимуть валізи в аеропортах

Закабінний простір відведено під крано-маніпупіляторну установку.

В комплекті комплексів також є два пікапи Peugeot Landtrek. Описувати їх, не варто, оскільки редакція Авто24 уже неодноразово розповідала про ці машини.